Ten młody i stary diesel jest najgorszy! Najbardziej awaryjne samochody, które lepiej szeroko omijać

Ten młody i stary diesel jest najgorszy! Najbardziej awaryjne samochody, które lepiej szeroko omijać

diesel benzyna samochod

Podaj dalej

Nie tylko wiekowe samochodu się psują, ale także te stosunkowo nowe. Silnik typu diesel, czy benzynowy nie ma tutaj tak naprawdę większego znaczenia. Auto, które ma się psuć, będzie się po prostu psuło i tak jest w przypadku niektórych modeli. Tym razem raport awaryjności TUV przestrzega przed niektórymi modelami samochodów.

Uważaj na ten diesel i benzyniaka

zakup samochodu diesel

Podobnie jak wcześniej przedstawiono ”najgorsze” samochody w danych przedziałach: 2-3, 4-5, 6-7, 8-9, 10-11 lat. Decydując się na zakup danego samochodu w danym wieku warto wiedzieć, czy aby na pewno podejmujemy dobrą decyzję. Nikt w końcu nie chce kupić auta, które lada moment będzie się psuło. To dodatkowe koszty, które tak naprawdę są niemile widziane.

I tak wśród aut w wieku od dwóch do trzech lat najgorzej wypada Dacia Logan II. Odsetek awarii w tym modelu wynosi 11,6 procent. Pocieszeniem niewątpliwie jest to, że z reguły nie są to poważne awarie, a jedynie drobne usterki. W kolejnym przedziale wiekowym znalazło się BMW serii 5 oraz BMW serii 6. Tutaj mówimy o awaryjności na poziomie 16,8 procent.

W przedziale 6-7 lat znalazł się dobrze znany w Polsce Fiat Punto III. Im auto starsze tym jak wiadomo awaryjności jest większa, a tutaj mówimy już o poziomie 23,3 procent. Idąc dalej, a więc 8-9 lat tutaj najwyższy stopień podium należy do Renault Kangoo II – poziom awaryjności to 31,8 procent. Na samym końcu znalazła się… ponownie Dacia Logan, ale w wersji I, a jej wynik to 36,8 procent.

parking diesel parkowanie

Wiek odgrywa kluczową rolę

Jak wiadomo im samochód starszy, tym statystycznie można spodziewać się większej awaryjności. Widać to w tym przypadku po liczbach, które jak widać naturalnie rosną. Trzeba jednak pamiętać, że liczby te nie mogą straszyć finansowo. Czasem są to niewielkie usterki, czasem większe, choć na pewno kierowców nie cieszą żadne. Każda liczy się ze stratą czasu i stratą pieniędzy.

Najczęściej oczywiście psuje się stary diesel, który ma to do siebie, że głównie lubi długie trasy. Niestety kierowcy często kupują to auto do jazdy po mieście. Nie wiadomo czy wynika to z ich niewiedzy, czy po prostu liczy się dla nich okazja finansowa. Tyle tylko, że kupno tańszego auta nie zawsze oznacza, że to jedyne pieniądze jakie na nie wydamy.

uzywany samochod diesel

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News