Tankujesz diesel bądź benzynę? Zobacz jak łatwo i szybko możesz pozbyć się problemu wody w baku

Tankujesz diesel bądź benzynę? Zobacz jak łatwo i szybko możesz pozbyć się problemu wody w baku

diesel paliwo tankowanie

Podaj dalej

Tankujemy diesel, tankujemy diesel, a mimo to w naszym baku znajduje się woda. Choć sami jej nie wlewamy i jej tam w ogóle nie chcemy, to jej obecność jest nieodzownym elementem w każdym pojeździe. Niestety nie na ona najlepszego wpływu zarówno na sam bak paliwa, jak i na silnik i układ paliwowy. Warto zatem mieć na uwadze, żeby się jej pozbywać, bo z czasem możemy mieć z tego tytułu wiele nieprzyjemności.

Żeby diesel i benzyna nie została zalana wodą

paliwa samochod spalanie

Niektórzy z niedowierzaniem słyszą, że w ich baku może znajdować się woda. No bo skąd, skoro przecież nikt jej tam nie wlewał. To niestety naturalne zjawisko, bowiem w samym powietrzu znajduje się wilgoć, która po prostu się skrapla. Najważniejsze by nie dostawała się ona do baku w sposób bezpośredni. Jej ilość musi być naprawdę możliwie minimalna, a więc trzeba się z czasem o to zatroszczyć.

Woda jest lżejsza od paliwa, a więc zawsze znajduje się na dnie. Dlatego tak ważne jest to, o czym mówi się od zawsze – nie należy doprowadzać do sytuacji, w którym pompa paliwa wciąga resztki tego co znajduje się w baku. Trzeba zatem dbać o to, aby zawsze tankować diesel czy benzynę wcześniej, niż pojawi się o tym informacja. Im paliwa jest więcej, tym lepiej dla samochodu, sama jego powierzchnia ogranicza możliwość powstawania wody.

W ten sposób na pewno unikniemy korozji, jaka może z czasem się pojawić. Najwięcej problemów z wodą pojawia się jednak zimą, kiedy to może zamarznąć. Wtedy nie trudno o uszkodzenia takich elementów jak przewody paliwowe, pompa paliwa czy wtryskiwacze. To też jedna z częstych przyczyn, przez którą nie możemy odpalić samochodu, gdy temperatura jest poniżej zera.

diesel benzyna paliwo

Diesel i benzyna – jak mają wygryźć wodę?

Aby woda zniknęła z baku jest na to naprawdę prosty sposób. Wystarczy kupić odpowiedni środek do danego paliwa – diesel bądź benzyny, wcześniej dobrze zapoznając się z instrukcją. Działanie takiego środku jest bardzo proste, bowiem dzięki specjalnym substancją wiąże wodę z paliwem. Najlepiej nieco dopłacić i sięgnąć po sprawdzony i markowy środek.

A te nie sa drogie, bowiem średnią cenę można uznać za około 50 złotych. Tutaj istotne jest także to, aby kierowcy jeżdżący na LPG również pamiętali o pełnym baku. Inaczej z czasem może on rdzewieć. A przecież mając nawet instalację gazową trzeba co pewien czas przejechać się na benzynie. Wszystko po to, aby pracowały inne układy i nie ulegały zepsuciu.

bak diesel paliwo

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News