Tankując do pełna LPG można przejechać nawet 50 km dalej. W ten sposób kierowcy realnie oszczędzają

Tankując do pełna LPG można przejechać nawet 50 km dalej. W ten sposób kierowcy realnie oszczędzają

Podaj dalej

Kierowcy tankujący na stacjach paliw LPG mogą poczuć się zwycięzcami na tle tych, którzy mają auta na benzynę czy diesel. Cena autogazu jest dwukrotnie niższa i zachęca do tego, aby częściej wybierać się na weekendowe wycieczki. Jak się okazuje plusów tankowania dobrej jakości gazu jest więcej.

LPG tylko sprawdzone

instalcja gazowa LPG

Mało który kierowca zdaje sobie sprawę, że tankując gaz na dwóch różnych stacjach na jednym przejdzie więcej kilometrów na drugim mniej. Krótko mówiąc, paliwo paliwu nie jest w żadnym przypadku równe, bo wszystko zależy od jego składu. A ten w zależności od danego punktu jest inne.

Najlepsza jakość paliwa w teorii i praktyce powinna być na markowych stacjach paliw. Choć tak naprawdę wynika ona przede wszystkim ze składu węglowodorowego, bo to ona wpływa na wartość liczby oktanowej i prężność par.

Na wartość oktanów gazu płynnego ma wpływ natomiast izobutan, propan i n-butan. Takie składniki jak alkeny źle wpływają natomiast na jakość. Wartość liczby oktanowej nie może być mniejsza niż 89. Im w teorii większa, tym lepiej dla samochodu i kierowcy. Można wówczas przejechać więcej kilometrów na jednym tankowaniu.

lpg przelacznik gaz

Filtr gazu wiele mówi

Tankując LPG na jednej stacji przez cały rok warto po w trakcie wymiany filtra gazu spojrzeć na niego. Jego poziom zabrudzenia może nam wiele powiedzieć o stacji paliw, a dokładniej mówiąc o jakości paliwa na niej. Jeżeli jest bardzo brudny warto przez kolejny rok wybrać inny punkt do porównania.

Idąc tą drogą warto mieć na uwadze, że dokładając te kilka groszy do droższego gazu oszczędzamy. Bo nie tylko na tym, że uda nam się przejechać więcej kilometrów, ale na elementach instalacji gazowe. Krótko mówiąc, płyną z tego same korzyści w dłuższej perspektywie.

lpg stacja paliw

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News