Rysa na lakierze? Jak ją łatwo zamaskować i dlaczego nie należy pod żadnym pozorem z tym zwlekać

Rysa na lakierze? Jak ją łatwo zamaskować i dlaczego nie należy pod żadnym pozorem z tym zwlekać

rysa samochod lakier

Podaj dalej

Nic tak nie denerwuje kierowców jak rysa na lakierze. Bez względu na to czy przyczyniliśmy się do tego sami, czy inna osoba np. na parkingu, takie coś boli. Złość i nerwy w takiej sytuacji jednak nie pomogą i trzeba szybko interweniować. Z tymi mniejszymi i mniej widocznymi jesteśmy w stanie poradzić sobie sami. W większości przypadków nie ma co zwlekać i należy udać się czym prędzej do specjalisty.

Mała rysa? Nie lekceważ!

Każda rysa na samochodzie tak naprawdę jest inna i wiele zależy od tego jak wygląda. Większość z nich tak naprawdę ciężko jest usunąć samemu, a już całkowicie szkoda się z tym mierzyć, gdy zadrapanie sięga aż do blachy. Zawsze jednak rysę można zamaskować, a to jest zdecydowanie prostsze niż walka z całym elementem. Choć słowo prostsze nie oznacza, że łatwe i bez większego wkładu pracy.

Zabierając się jednak za to trzeba pamiętać o tym, że rysę najpierw należy dokładnie zmatowić. Najlepiej sięgnąć po papier ścierny zmoczony wodą nie grubszy niż 2000. Trzeba dokładnie wyszlifować miejsce i okolicę na którym widać rysę. Tutaj ważne jest wyczucie i precyzja, aby nie zrobić tego za mocno. Dlatego też najlepiej używać do tego palca. Gdy już wykonamy tę czynność można zabrać się za jej odtłuszczanie, a następnie uzupełnianie.

Uzupełniając ubytek należy także nie zapominać o precyzji, bowiem lakier musi znaleźć się dokładnie w tym miejscu w którym go brakuje. Jeżeli zrobimy to dobrze będziemy naprawdę zadowoleni z efektu, który w dodatku wytrzyma bardzo długo i będzie chronił blachę. Pędzelki dołączane do zestawu nie zawsze nadają się do tego typu prac. Warto zatem zainwestować we własny, odpowiedni do tego jak wygląda rysa. Koszt niewielki, a komfort pracy zdecydowanie większy.

Warstwę nakładamy kilka razy, a nadmiar wystający poza lakier właściwy ściąga się specjalną gumką. Później pozostaje już tylko nałożenie lakieru bezbarwnego, polerowanie i woskowanie. Po rysie nie powinno być już najmniejszego znaku. Na tego typu pracę należy poświęcić dobre kilka godzin, aby zrobić to dokładnie i starannie. Pozostawienie rysy może doprowadzić do uszkodzenia blachy i korozji, więc nie warto zwlekać.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News