Powietrze schodzi z opony? Będziesz zaskoczony co może być tego przyczyną

Powietrze schodzi z opony? Będziesz zaskoczony co może być tego przyczyną

opony samochodowe letnie

Podaj dalej

Mało który kierowca zdaje sobie sprawę z tego, że opony wcale nie muszą być dziurawe, aby schodziło z nich powietrze. Najczęściej, gdy widzimy, że robi się przysłowiowy flak na danym kole, pierwsze co myślimy, iż jest ono gdzieś dziura. Okazuje się jednak, że scenariuszy jest bardzo wiele i zdarza się, że przebicie opony… byłoby lepszym rozwiązaniem. Prostszym i łatwiejszym w naprawie.

Dziurawe opony, czyli zmora kierowców

opony

Mimo wszystko to jednak przebijanie opon należy do najczęstszych przyczyn, jeżeli chodzi o nasze wizyty na wulkanizacji. Niektóre awarie jesteśmy w stanie wykryć sami – wbity element w kole, słyszane syczenie powietrze z danego miejsca. Można również użyć wody z mydłem, aby łatwiej zlokalizować daną dziurę, bądź specjalny środek do wykrywania tego typu problemów.

Gorzej jednak, gdy problemem jest sama felga. Stara, zniszczona, pełna korozji nie jest w stanie zagwarantować tego, że powietrze nie będzie uchodziło. Podobnie zresztą, gdy felga jest pęknięta, np. po najechaniu złym na krawężnik. Wówczas także możemy odczuwać kłopot z uchodzącym powietrzem. Warto dokładnie oglądać felgi, jeśli wiemy, że ich jakość może pozostawiać wiele do życzenia.

Duże problemy sprawia kierowcom sam wentyl, który lubi płatać figle. Częste uchodzenie powietrza i wizyty na stacji, zwiastują jedno – jest on uszkodzony. Wentyle mają to do siebie, że parcieją i wskazana jest ich wymiana po 4 latach. Uszkodzony może być również sam zawór, który na szczęście możemy wymienić samemu. Warto sprawdzić też dziurkę, w której osadzony jest wentyl – może przyczyniać się on do tego, że doprowadza do uszkodzeń.

opony

Z opony nie powinno schodzić powietrze

Nowsze samochody informują nas o stanie ciśnienia w oponie, a te powinno być zawsze takie samo. Zdecydowanie łatwiej jest je kontrolować, niż w samochodach starszych. Tam trzeba regularnie sprawdzać, czy ciśnienie nie spada, bo jak wiadomo przyczynia się to m.in. do większego spalania paliwa.

Jeżeli choć dwukrotnie wizytujemy pompkę na stacji paliw w miesiącu, już powinna zapalić się nam czerwona lampka. Zapewne doszło do jednego z wyżej wymienionych uszkodzeń. Lepiej nie zwlekać i nie tracić czasu, bo problem może być coraz większy. Lepiej udać się na wulkanizację i sprawdzić czy stan danej opony nie wymaga interwenjci fachowca, aby kłopot zniknął.

opony letnie wymiana

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News