Silnik nie powinien szarpać
Jednostka napędowa zawsze tworzona jest w taki sposób, że ma działać płynnie. Jeżeli odczuwamy, że silnik nie pracuje należycie czym prędzej należy zgłosić się na warsztat i poinformować mechanika o tym co się dzieje. Z reguły nie jest to w przypadku instalacji gazowej nic poważnego i drogiego, lecz wymagającego po prostu serwisu.
Warto zwrócić uwagę kiedy dokładnie dochodzi do szarpania. Czy dzieje się to np. w momencie kiedy silnik z benzyny ma przełączyć się na gaz, czy w trakcie przyśpieszania gdy już jeździmy na autogazie. Bagatelizowanie takiego kłopotu może doprowadzić do tego, że silnik nie będzie szarpał, ale z czasem po prostu będzie gasł.
Wbrew pozorom to nie musi być kłopot całkowicie związany z instalacją gazową, a z… układem zapłonowym. Problem może tyczyć się świec, przewodów bądź cewek. Usterki tych elementów od razu przerzucają się na pracę silnika, przez co mamy do czynienia z szarpaniem. Przełączenie na benzynę może być tylko zatajeniem problemu. Kierowca powinien czym prędzej wymienić wszystkie istotne elementy w układzie zapłonowym. To bowiem LPG najlepiej weryfikuje pracę tego układu.
Problemy mogą leżeć gdzieś indziej
Wspomniane wyżej kłopoty to oczywiście najczęściej pojawiające się kłopoty. Są też te mniej oczywiste, jak np. słaba jakość gazu, który tankujemy. Warto wówczas zmienić stację i sprawdzić, czy kłopot wciąż będzie się pojawiał. Jakoś LPG w Polsce jest jednak bardzo wysoka i raczej taki kłopot z takiej przyczyny, może zdarzyć się bardzo rzadko.
Warto tego typu rozwiązania kłopotów szukać w dobrych serwisach, znających się na instalacjach gazowych. Z tego typu sytuacjami mechanicy spotykają się stosunkowo często, dlatego bardzo szybko znajdą rozwiązanie problemu. To też sprawi, że silnik nie będzie już ”kaszlał”, a płynna jazda dostarczy nam więcej przyjemności.