PILNE: Masz ten samochód i ma on ponad 10 lat? Lepiej szybko go sprzedaj zanim będziesz miał problemy

PILNE: Masz ten samochód i ma on ponad 10 lat? Lepiej szybko go sprzedaj zanim będziesz miał problemy

warsztaty samochodwe mechanik

Podaj dalej

Kierowcy, lepiej sprawdźcie czy samochód którym jeździcie nie znajduje się na tej liście. Jeżeli tak to lepiej pomału myśleć o jego sprzedaży, bowiem jeżeli nie naprzykrzył wam jeszcze kłopotów, to zaraz będzie. ADAC przygotowała listę najbardziej awaryjnych samochodów mających ponad 10 lat, po które najczęściej przyjeżdża laweta. Nie trzeba nikomu przypominać skąd Polacy w ogromnych ilościach skupują aua.

Samochód do którego lada moment możemy sporo dokładać

samochod zakup auto

Polacy jak wiadomo upodobali sobie Niemieckie samochody, a zwłaszcza te wiekowe którymi już tamtejsi kierowcy nie chcą jeździć. Wiek samochodu to często sprawa drugorzędna, bowiem liczy się to jak samochód był eksplotowany przez ten okres. Mimo wszystko auta mające 10 lat mogą dawać już pierwsze sygnały ”zużycia”. ACAD pokazało, które najbardziej.

Najbardziej awaryjnym samochodem okazuje się Kia Cee`d, po którą pomoc wzywano niemal 53 razy na każde 1000 wezwań. Największe problemy wykazano tutaj z pompą paliwa, łańcuchem rozrządu, akumulatorami czy rozrusznikiem. Drugie niechlubne miejsce zajął Peugeot 308, z liczbą blisko 40 wezwań na tysiąc. Tutaj awarie były notowane najczęściej w przypadku cewki zapłonowej, wtryskiwaczy czy akumulatora.

Podium w tym zestawieniu uzupełnił Hyundai i30 z awaryjnością na poziomie 33,5/1000. Tutaj sygnały końca żywotności daje najczęściej akumulator i pompa paliwa, ale także sprzęgło, rozrząd i rozrusznik. Za podium znalazł się m.in. Opel Astra, czy Volkswagen Golf, a także Renault Megane. Warto korzystać z wiedzy ACAD, bowiem jako właściciele wiekowego auta wiemy, na co najczęściej możemy być przygotowani, jeżeli chodzi o awarie.

mechanik części samochodowe

Z Niemiec głównie stare samochody

Zdecydowana większość auto w Polsce sprowadzanych jest z Niemiec. Taki samochód najczęściej jest dość wiekowy, bowiem średnia dla silnika benzynowego czy spalinowego wynosi w przedziale 12-13 lat. A więc są to samochody właśnie po okresie o którym mowa. A więc 10 lat i pierwszych bądź kolejnych poważniejszych awariach.

Naszym sąsiadom nie opłaca się już trzymać takich samochodów i inwestują w nowe albo mniej wiekowe. Wszystko, co zbędne trafia do krajów takich, jak Polska – biedniejszych. Tam, gdzie każdy z otwartymi rękami przyjmie taki samochód i będzie się z niego cieszył. Niestety często zapominamy, że może to być puszka pandory, a co za tym idzie skarbonka bez dna.

silnik spalinowy samochod

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News