PILNE: Kupując samochód będziesz namawiany do tego, aby nim nie jeździć. Kontrowersyjne przepisy wchodzą w życie

PILNE: Kupując samochód będziesz namawiany do tego, aby nim nie jeździć. Kontrowersyjne przepisy wchodzą w życie

kupno sprzedaz samochod

Podaj dalej

Decydując się na zainwestowanie w nowy samochód, trzeba będzie być przygotowanym na bardzo kontrowersyjną sytuację. Producenci aut mają zachęcać potencjalnych nabywców do tego, aby… nie jeździli pojazdem na który wydają czasem i majątek życia. Taką decyzję podjął rząd, który zdecydował, że obywatele mają być zachęcali do korzystania z innych środków podróżowania.

Kup samochód i nim nie jeździ

samochod uzywany kupno sprzedaz

Rząd Francji zdecydował się na wprowadzenie bardzo kontrowersyjnego przepisu. Reklamując samochód każdy producent będzie zobowiązany do przestrzegania zupełnie nowych zasad. I albo się do nich dostosuje albo nie ma co liczyć na to, że w tym kraju będzie promowany jego marka, a zarazem przeróżne modele pojazdów.

Chodzi o promowanie ekologi, ale również zachęcania do tego, aby chodzić pieszo czy korzystać z środków publicznego transportu. Wraz z początkiem nowego roku każda reklama będzie musiała posiadać jeden z trzech komunikatów. A są to: na co dzień korzystaj z transportu publicznego, pomyśl o carpoolingu, na których trasach wybierz spacer albo jazdę na rowerze.

Producenci będą zobowiązani do umieszczona w reklamie klasy emisji dwutlenku węgla, jaką posiada dany samochód. Jeżeli producent nie dostosuje się do przepisów, będzie zobowiązany do zapłacenia kary. A to początkowo jest do 50 tysięcy euro, a w przypadku kolejnych łamań przepisów trzeba będzie zapłacić nawet 100 tysięcy euro.

silnik diesla kupno samochodu

Producenci mają podzielone zdania

Zmiana przepisów pod kątem narzucania form promowania samochodów w ocenie niektórych ekspertów budzi kontrowersje. Ich zdaniem będzie to narzucony dość prosty i banalny szablon, pod który trzeba się tylko podpiąć. Do tego, jak zauważają, nie ma obowiązku promowania np. samochodów elektrycznych i rodzajów silnika.

Odbiorcy już dawno zauważyli, że nie mają co liczyć na oryginalne reklamy, jeżeli chodzi o obojętnie jaki samochód i producenta. Wszystko stało się jednolite, niemal identyczne i bez większej historii. Ale jak widać nie jest to przypadek, a po prostu narzucone przepisy. A te decydują o tym, co mamy oglądać, a nie to, co chcemy.

kupno samochodu diesel

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News