PILNE: Kierowcy poznali prawdę ile naprawdę dokładają do paliwa. Diesel, benzyna, LPG, zaskoczenie jest wszędzie

PILNE: Kierowcy poznali prawdę ile naprawdę dokładają do paliwa. Diesel, benzyna, LPG, zaskoczenie jest wszędzie

diesel tankowanie samochod

Podaj dalej

Nie jest łatwo pogodzić się z tym ile płaci się obecnie za diesel, benzynę czy LPG. Ceny paliw w dużej mierze przekładają się na nasze życie, co najlepiej pokazuje nieustannie rosnąca inflacja. Kierowcy muszą mierzyć się z zupełnie inną rzeczywistością, niż jeszcze rok temu. Choć tak naprawdę to te ostatnie niemal dwa lata trzeba uznać za najbardziej zwariowane w tym wieku.

Za diesel, benzynę i LPG dopłacamy już ponad 4 złote

tankowanie paliwo diesel

Często najlepszym odzwierciedleniem tego co dzieje się obecnie, jest odniesienie się do roku poprzedniego. A wtedy podróżowanie w Polsce było naprawdę bardzo tanie, a ceny paliw wręcz do tego wszystkich zachęcały. Benzyna kosztowała wówczas średnio o 1,50 zł/l mniej niż obecnie, diesel o 1,61 zł/l, a LPG o 1,07 gr/l. Łącznie zatem za każdy litr wszystkich paliw drożej jest o 4,28 zł.

Największy skok zanotował olej napędowy, który tak naprawdę dopiero w ostatnich tygodniach wyprzedził benzynę. Wcześniej był on znacznie tańszy od popularnej 95-ki, ale obecnie nie tylko ją dogonił w cenie, ale również przekroczył. Do tego zapowiada się, że w kolejnych tygodniach będzie jej uciekał i budował przewagę.

A przypomnijmy, że to właśnie diesel jest paliwem, dzięki któremu w największej mierze dostarczane są wszystkie produkty, towary, etc. do sklepów, hurtowni itd. Tym samym przy tak rosnących cenach firmy transportowe są zmuszone podnieść ceny usług. To z kolei przekłada się na to co widzimy na półkach sklepowych. Skoro za olej napędowy średnio płacimy więcej 1,61 zł/l, to mowa o naprawdę dużej kwocie względem jednego kursu.

diesel olej napedowy

Polska nie jest wyjątkiem

Choć cena za diesel, benzynę i LPG nie rozpieszcza kierowców, to trzeba pamiętać o jednym. Nie tylko w Polsce rosną ceny, ale także w innych krajach, a nad Wisłą wciąż jest taniej niż w innych krajach. Tutaj oczywiście jak zawsze kontrowersję wzbudza kwestia zarobków. Dlatego zawsze najlepszym odniesieniem jest to, ile paliwa można kupić za dane wynagrodzenie miesięczne.

Patrząc na najniższą krajową w Polsce nie wygląda to dobrze. W końcu jeden pełny bak paliwa to obecnie kwota około 300 złotych. A biorąc pod uwagę, że średnio trzeba w miesiącu dwukrotnie pojawić się na stacji to niemal jedna czwarta całego wynagrodzenia. A przecież do tego doliczyć trzeba jeszcze inne wydatki, których uniknąć się nie da.

Diesel benzyna ropa naftowa

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News