Od 1 marca duże problemy z paliwem w Polsce. Takiej sytuacji nie było od wielu lat, a kierowcy mogą mieć duże problemy

Od 1 marca duże problemy z paliwem w Polsce. Takiej sytuacji nie było od wielu lat, a kierowcy mogą mieć duże problemy

benzyna diesel ceny paliw paliwo stacje stacja autogaz lpg rewolucja

Podaj dalej

Są już pierwsze skutki tego, że zmienia się paliwo na stacjach w całej Polsce. Kierowcy w swoich samochodach już odczuwają zmianę i nie dla wszystkich jest to niestety zmiana korzystna. A wszystko przez niezadbane odpowiednio samochody, które powinny udać się na warsztat i dokonać pewnych wymian i napraw. O ile teraz uda się przetrwać, to czerwona lampka powinna zapalić się przed kolejną zimą.

Paliwo zmienia swoje właściwości

benzyna diesel paliwo ceny paliw
fot. freepik.com – vovashevchuk

Już od początku marca pojawić się musi na każdej stacji paliwo przejściowe. Tak naprawdę w wielu miejscach pojawiło się ono już wcześniej, z racji tego, że zbiorniki nie są uzupełniane na dzień przed wyznaczoną datą. Część kierowców w Polsce mogło już zauważyć zmiany w swoim samochodzie, mianowicie taką, że silnik lepiej odpala.

Ale taka sytuacja ma miejsce tam, gdzie na zewnątrz panuje wyższa temperatura. A niestety wróciła do nas zima i nocami temperatura potrafi sięgnąć nawet -8 stopni Celsjusza. Dlatego też poranek po zmianie paliwa dla tych kierowców który był trudny, teraz będzie jeszcze trudniejszy. Pojazd może mieć jeszcze ciężej odpalić z racji bardziej ”letniej” mieszanki.

Tak rodzaj paliwa na stacjach nie będzie długo, bowiem już w połowie kwietnia pojawi się paliwo letnie i na nim będziemy jeździli do końca września. Później ponownie na półtora miesiąca tankować znów będziemy wersję przejściową.

Paliwo w Polsce tanieje
fot. freepik.com – irenemiller

Diesel będzie miał największe problemy

Co wyróżnia paliwo przejściowe? Zmiana istotna jest głównie dla kierowców tankujących diesel. Jeżeli rano ktoś zobaczy na termometrze ponad -10 stopni Celsjusza, nie warto nawet próbować odpalać i męczyć samochodu. Temperatura zablokowania zimnego filtra (CFPP) została ustawiona właśnie na takim parametrze. W przypadku paliwa zimowego, było to -20 stopni Celsjusza.

ceny paliw paliwo benzyna diesel
fot. freepik.com – Mstandard

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News