Niska temperatura, czyli Diesel nie chce odpalać. Tak wcale nie musi być

Niska temperatura, czyli Diesel nie chce odpalać. Tak wcale nie musi być

Podaj dalej

Kto bardzo wcześnie wstaje do pracy mógł już przekonać się, jak niskie temperatury można napotkać przed świtem słońca – zwłaszcza na południu Polski. Kto jeszcze tego w tym roku nie przeżył i tak tego nie uniknie. Uniknąć można natomiast problemów, gdy nie chce odpalić wówczas diesel. Można ominąć w ten sposób niepotrzebny stres, jeżeli chodzi o spóźnienie się do pracy.

Diesel słabo kręci

silnik diesla

Przyczyn z porannym odpaleniem samochodu może być wiele. Warto mieć tutaj na uwadze to, że silnik Diesla potrzebuje do rozruchu zdecydowanie więcej prądu niż jednostka benzynowa porównywalnej wielkości. Problemem może być zatem akumulator. Już pierwszy niepokojący sygnał powinien skłonić nas do tego, aby sprawdzić go u specjalisty.

Już samo ”kręcenie silnika” może też wskazać nam pewną drogę, co niepokojącego może dziać się z autem. Gdy słabo kręci i opornie zapala wizyta w serwisie jest nieunikniona. Świecę żarowe bądź elektronika może okazać się problemem, gdy silnik kręci, lecz opornie się go zapala. Natomiast, gdy dobrze kręci, ale nie zapala… tutaj problemem może być paliwo.

Warto zatem zwrócić uwagę, co i gdzie tankujemy zimą. Choć nawet najlepsza stacja paliw może nie zagwarantować nam tego typu problemu, jeżeli właściciele i operatorzy stacji benzynowych przespali gwałtowną zmianę pogody. Dodatki obniżające temperaturę krzepnięcia oleju napędowego mają swoją cenę i z reguły dodaje się je wówczas, gdy temperatury są bardzo niskie. W tego typu sytuacjach trzeba poczekać aż zniknie ”galareta” w baku i można ruszyć.

diesel silnik zima

Warto pamiętać o pewnych rzeczach

Przed odpaleniem auta warto pamiętać, aby wcześniej nie włączać radia, nadmuchu, ogrzewania szyb itd. itp. To wszystko pobiera prąd, a tak jak już wspominaliśmy – silnik diesla potrzebuje go nieco więcej. Z reguły problemy z odpaleniem samochodu przy ujemnych temperaturach są naprawdę błahe. Bardziej wynikają z nieodpowiedniej eksploatacji niż usterek.

Piękna polska jesień
Piękna polska jesień

Warto pomyśleć też o wymianie wymianach filtrów. Jak wiadomo wytrącająca się z oleju napędowego parafina i powstałe przez to zatory w przewodach paliwowych mogą unieruchomić każdego diesla. A jeżeli sytuacja jest już naprawdę zła, wtedy problem może dotyczyć nie tylko akumulatora czy świec żarowych, ale wtryskiwaczy czy nawet ogólnego zużycia silnika.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News