Nie jest dobrze. Samochody z silnikiem typu diesel sprowadzane do Polski przekroczyły niepokojąca barierę

Nie jest dobrze. Samochody z silnikiem typu diesel sprowadzane do Polski przekroczyły niepokojąca barierę

diesel spaliny strefa

Podaj dalej

Zaczęło się to, co zapowiadano, już kilka lat temu. Diesel sprowadzany do Polski wiekowo jest coraz starszy, co pokazuje bardzo niepokojący trend. Stajemy się bowiem tym, czym wielu nie chciałoby, abyśmy sie stali – wysypiskiem wyeksploatowanych pojazdów. Prawda jednak jest taka, że jesteśmy sami sobie winni. Wciąż szukamy tanich pojazdów i w zasadzie tylko to nas głównie interesuje, oprócz tego, żeby także jeździł.

Diesel jest coraz bardziej wiekowy

samochod diesel spaliny

Coraz bardziej widać, że w Europie silnik typu diesel jest budzi coraz mniejsze zainteresowanie. Głównie chodzi o samochody wiekowe, których nikt już po prostu nie chce. Są jednak miejsca, gdzie można na nich zarobić, a ich klienci nie kryją z tego powodu radości. Szkoda tylko, że tutaj trzeba się zatrzymać i powiedzieć – to niestety nasz kraj, Polska.

W ubiegłym miesiącu doszło do sytuacji, w której średni wiek sprowadzanych aut z silnikiem diesla przekroczył 11 lat. Oznacza to, że coraz bardziej wiekowych pojazdów trafia na nasz rynek. Tym samym dzieje się to o czym mówi m.in. Polski Alarm Smogowy. Poziom jakości powietrza w naszym kraju będzie spadał, przez fakt, że coraz więcej kopciuchów będzie jeździło po naszych drogach. A problem będzie w dużym stopniu dotyczył głównie większych aglomeracji.

Jak widać stare pojazdy niespełniające norm emisji spalin są coraz bardziej świadomie wykluczane przez kierowców. Wszystko dzieje się w obliczu zbliżających się unijnych zmian prawnych w zakresie ograniczenia emisji CO2. To pokazuje, że większość osób w Europie staje się coraz bardziej świadoma w tym temacie. Inna kwestia, że większe dochody w danych krajach pozwalają społeczności na odważniejsze kroki w kierunku zmian.

spaliny diesel smog

Będzie tylko gorzej

Z miesiąca na miesiąc, a bardziej z roku na rok sytuacja będzie się tylko pogarszała. Przewiduje się, że wiek samochodów z silnikiem typu diesel w Polsce będzie tylko rósł. Do końca 2030 roku emisja spalin ma być zredukowana o 55 proc., a do 2035 roku w krajach członkowskich ma być zupełny zakaz sprzedaży pojazdów z silnikami spalinowymi.

Tak naprawdę już zmiany jakie wejdą w życie w 2025 roku będą odczuwalne dla większości obywateli Unii Europejskiej. Jeżeli polski rząd szybki nie wprowadzi stref czystego transportu bardzo ciężko będzie uświadamiać obywateli w zakresie emisji spalin.

diesel spaliny podatek

 

Przeczytaj również