Nie będzie można tankować LPG w Polsce! Zbliża się ogromny problem, który dotknie miliony kierowców

Nie będzie można tankować LPG w Polsce! Zbliża się ogromny problem, który dotknie miliony kierowców

lpg-paliwo-ceny-paliw

Podaj dalej

Duże kłopoty nadchodzą dla tych, którzy na co dzień korzystają z LPG. Paliwo to mimo bardzo wielu swoich zalet ma też swoje wady, a jedną z nich jest emisja spalin. To temat o którym mówi się dużo, ale główni w kontekście benzyny i diesla. Trzeba jednak pamiętać, że autogaz to silnik spalinowy, co też musi dotknąć i grupę tych kierowców.

Jest ratunek dla LPG, ale…

Po majówce LPG po 4 zł za litr
fot. freepik.com – EugenePetrunin

Jeżdżąc na gazie trzeba pamiętać o tym, że zatruwamy środowisko tylko o 20 procent mniej od ropy naftowej i o 30-40 procent mniej od węgla. W samej Unii Europejskiej za pomocą tego paliwa porusza się codziennie ponad 8 milionów samochodów. Nie jest to zatem mała grupa kierowców. W dodatku cały czas ona się rozrasta.

LPG ma jednak ogromny potencjał, bowiem można go łatwo zastąpić tzw. bio LPG. I to jest rzecz, która może rozwijać się w fantastyczny sposób i dać znakomitą alternatywę dla samochodów elektrycznych, czyli prądu. To fantastyczny zamiennik, który w dodatku można ”dość latwo produkować”. Może być stosowany zarówno w czystej postaci lub w postaci mieszanki w tych samych zastosowaniach, co tradycyjne LPG – od pojazdów po kotły grzewcze

Bio LPG wytwarza się z dwóch typów surowców – przeróbki odpadów oraz z olejów roślinnych jak np. soja czy rzepak. A pod względem produkowania spalin wygląda to rewelacyjnie, gdyż redukcja emisji dwutlenku węgla jest aż o 80 procent niższa w stosunku do konwencjonalnego LPG. Technologia i rozwój mogą jeszcze poprawić ten wynik.

ceny paliwo diesel benzyna lpg
fot. freepik

Unia i Komisja Europejska z dystansem do tematu

Nie ma wątpliwości, że LPG ma ogromny potencjał, lecz ten mogą zniszczyć politycy na najwyższym szczeblu. Komisja Europejska chce m.in. aby paliwa kopalne i biopaliwa roślinne… opodatkować według tej samej stawki. Potrzebne są tutaj przepisy, które będą przyjazna dla kierowców, to samo jak słowo bio jest przyjazne dla środowiska.

Na pewno jeżeli nikt nie przysiądzie bardziej do tematu LPG, to po 2035 roku nadejdzie ogromny problem związany z tym paliwem. Po prostu pozostaną samochody, które już mają instalację, a z roku na rok ich liczba będzie maleć z racji wieku. Oczywiście bio LPG też na pewne minusy, jeżeli chodzi o samą produkcję. Nie są to jednak takie kwestie, które mogłoby wpłynąć na zaprzestanie produkcji. Temat ten powróci na pewno z czasem i będzie wzbudzał wiele kontrowersji.

LPG autogaz
fot. freepik

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News