Najczęściej złomowany diesel w Polsce. Dlaczego kierowcy pozbywają się tych samochodów bez skrupułów

Najczęściej złomowany diesel w Polsce. Dlaczego kierowcy pozbywają się tych samochodów bez skrupułów

Podaj dalej

Te marki i te modele w naszym kraju są najczęściej złomowanymi samochodami w Polsce. Niektóre pojazdy na tej liście mogą być ogromnym zaskoczeniem, bowiem są one bardzo popularne wśród kierowców w naszym kraju. Każde auto ma jednak swoją świeczkę i gdy ta wygaśnie, los może być tylko jeden – złom. Tutaj już silnik nie gra żadnej roli, czy to diesel, czy benzyniak, na każdego przychodzi odpowiedni czas.

Diesel i benzyniak, a więc jakie auta lądują na szrot

sprzedaz zakup diesel

W ubiegłym roku z polskich dróg zniknęło lekko ponad 400 tysięcy samochodów, które trafiły na złom. Liczba ta może wydawać się duża, ale tak naprawdę w biegłych latach była ona znacznie większe. W 2019 roku o blisko 14 procent, a w 2018 roku aż o 20 procent.

Wytłumaczeniem nie w pełni jest to, jak tak naprawdę wyglądał ubiegły rok, choć w dużej części na pewno. W Polsce bardzo dobrze rozwija się szara strefa, która niestety przekłada się na fakt, że pojazdy nie zawsze lądują w miejscu, w którym powinny – a więc na złomie.

Najczęściej złomowanymi autami w ubiegłym roku były te z rocznika 1999 roku. A najwięcej było ich z lat 1998-2000, gdyż stanowiły blisko 40 procent. Ku zaskoczeniu aż 70 procent wszystkich pojazdów stanowiły benzyniaki, a resztę diesel. Wynikać to może z faktu, że silniki wysokoprężne w wieku 20 lat wciąż mają się dobrze.

zlom diesel samochody

Lista samochodów

W trójce najczęściej złomowanych samochodów znalazł się Opel Astra (26 567 szt.), Volkswagen Golf (21 007 szt.) oraz Opel Corsa (15 770 szt.) Z kolei dalej uplasował się Fiat Seicento (15 413 szt.) Opel Vectra (14 734 szt.) Fiat Punto (12 590 szt.) Volkswagen Passat (12 502 szt.) Volkswagen Polo (12 409 szt.) Ford Focus (12 408 szt.), a pierwszą dziesiątkę zamknął Ford Mondeo (10 112 szt.)

Takie dane powinny dać też wiele do zrozumienia osobom, które posiadają te pojazdy i są one w wieku zbliżającym się do 20 lat. To na pewno odpowiedni czas, aby sprzedać je za przysłowiowe grosze i coś jeszcze na nich postarać się zarobić. Bądź po prostu nie inwestować już większych pieniędzy z nadzieją, iż taki diesel czy benzyniak jeszcze pociągnie kilka lat.

diesel szrot uzywane

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News