Miska olejowa, jak uchronić się przed jej uszkodzeniem? Tutaj dużą rolę odgrywa głównie kierowca

Miska olejowa, jak uchronić się przed jej uszkodzeniem? Tutaj dużą rolę odgrywa głównie kierowca

miska olejowa kierowca

Podaj dalej

Jako kierowcy wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak w dużej mierze wyglądają polskie drogi. Nic więc dziwnego, że miska olejowa jest jednym z najbardziej narażonych elementów na uszkodzenie, obok układu zawieszenia. Z tego też powodu zawsze powinniśmy dbać o to, aby ją chronić i jeździć możliwie jak najbardziej ostrożnie w miejscach, gdzie jest to wymagane. W innym przypadku może czekać nas niemiła niespodzianka, która doprowadzi do odholowania samochodu.

Nieprzyjemna awaria, czy uszkodzona miska olejowa

Jeżeli cały czas byśmy jeździli po równej drodze takiego problemu nigdy by nie było. Niestety w Polsce bardzo często dochodzi do tego typu awarii, a warsztaty samochodowe często muszą walczyć z tego typu uszkodzeniami. A tej zaliczają się do bardzo poważnych, bowiem uszkodzona miska olejowa wpływa na utratę oleju, czyli nieprawidłową pracę silnika.

NAJGORĘTSZA POLSKA PREMIERA ROKU 2021! SPRAWDŹ JUŻ DZISIAJ

Kiedy najczęściej dochodzi do uszkodzeń? Podczas przejeżdżania przez tory, nierówności terenowe, progi zwalniające, a także zaspy śnieżne lub wydmy piasku. Kierowcy często źle zjeżdżając czy wjeżdżając na krawężnik potrafią także uszkodzić ten element w pojeździe. A jeżeli dojdzie już do awarii nie ma mowy o tym, aby dojechać pod dom czy warsztat. W takiej sytuacji po utracie oleju w grę wchodzi tylko i wyłącznie laweta. Chyba, że ktoś chce doprowadzić samochód do takiego stanu, że będzie musiał wydać na niego majątek, aby znów mógł jeździć.

Oczywiście najbardziej popularnym sygnałem, że doszło do uszkodzenia miski są plamy oleju pod samochodem. Innym symptomem tego, że z układem smarnym silnika dzieje się coś niedobrego może być wzrost zużycia oleju silnikowego. O awarii mogą dawać nam też dźwięki dobiegające z dołu pojazdu.

Brak smarowania

Trzeba pamiętać o tym, że olej który wlewamy do silnika zawsze jest w pewnej ilości – nie za małej i nie za dużej. Każda jego utrata świadczy o tym, że jednostka napędowa nie jest prawidłowo smarowana. To z kolei prowadzi do bardzo poważnych awarii i wysokich kosztów naprawy. Nie jeden kierowca przekonał się już, że potrzebna była cała wymiana jednostki napędowej. Uszkodzenia były na tyle poważna, że wymiana niektórych elementów nic by nie pomogła.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News