Miałeś kolizję z samochodem posiadającym OC w tej popularnej firmie? Przygotuj się na ogromne problemy z naprawą swojego auta

Miałeś kolizję z samochodem posiadającym OC w tej popularnej firmie? Przygotuj się na ogromne problemy z naprawą swojego auta

zderzenie stluczka kolizja OC

Podaj dalej

Posiadanie ubezpieczenia OC na samochód to obowiązek każdego kierowcy. Wszystko po to, aby w razie jakiegokolwiek zdarzenia poszkodowany miał pewność, że jego auto zostanie przywrócone do stanu właściwego. Okazuje się jednak, że w przypadku jednego z najbardziej popularnych ubezpieczycieli jest problem. Z tego też powodu sprawa została zgłoszona do UOKiK.

Kontrowersyjne OC u jednego z ubezpieczycieli

kolizja wymuszenie odszkodowania

Mowa tutaj o państwowym ubezpieczycielu, który bardzo mocno zaniża odszkodowania – o czym donosi Wyborcza. PZU dość mocno w ostatnim czasie zmienił swoją politykę, która coraz bardziej przestaje się podobać. Trafia ona mocno w poszkodowanych, których czystym prawem jest naprawienie swojego samochodu na kosz OC sprawcy. Tutaj jednak stawiane są ogromne schody.

Jak to wygląda w praktyce? Jeszcze nie tak dawno kierowca mógł na koszt PZU naprawić swój samochód w dowolnym warsztacie – o ile stawki odpowiadały średniej dla danego regionu. To się jednak zmieniło i teraz ubezpieczyciel kieruje poszkodowanych do warsztatów swojej sieci. Jeśli kierowca chce naprawić auto w innym serwisie, również autoryzowanym bądź współpracującym z PZU, musi wcześniej zaakceptować stawki napraw narzucone z góry przez państwowego ubezpieczyciela.

Efekt tego jest taki, że poszkodowany musi dopłacać do naprawy swojego samochodu! Za przykład niech najlepiej posłuży akceptowana przez PZU stawka za roboczogodzinę w województwie mazowieckim. Wynosi ona… 55 zł, gdy w rzeczywistości rynkowa wartość usług wynosi przeszło dwa razy tyle. Nie ma zatem możliwości, aby samochód został przywrócony do stanu rzeczywistego, jeżeli sprawcą kolizji był kierowca posiadający ubezpieczenie OC w PZU.

OC kolizja na drodze

Sprawa została zgłoszona

Automobilklub Polski, Polska Izba Motoryzacji i Związek Dealerów Samochodowych mówią dość. Chcą zdrowej konkurencji i braku utrudniania dostępu do rynku, a przy tym tego, że poszkodowany nie musi się martwić o naprawdę swojego auta. Ubezpieczyciel z kolei tłumaczy się tym, że chce przeciwdziałać niecelowemu zawyżaniu kosztów naprawy pojazdów. Liczy też na to, że… procedura spotka się ze zrozumieniem klientów.

Oczywiście zawsze można się odwoływać, a ostatecznie sądzić. Najlepiej jednak sprawę zgłosić swojemu ubezpieczycielowi, który wyliczy i wypłaci należne odszkodowanie. Później sam wystąpi z regresem do ubezpieczyciela sprawcy wypadku czy stłuczki. O ile to rzecz jasna też nie… PZU.

rysa kolizja skrzyzowanie

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News