Mężczyzna zdjął spodnie tankując paliwo. Oto dlaczego nie można rozmawiać przez telefon na stacji paliw

Mężczyzna zdjął spodnie tankując paliwo. Oto dlaczego nie można rozmawiać przez telefon na stacji paliw

Podaj dalej

Nie od dzisiaj wiadomo, że tankując paliwo należy zachować ostrożność. Jedną z podstawowych rzeczy jest nieużywanie telefonu komórkowego w trakcie, gdy napełniamy bak. Mało kto jednak o tym pamięta, a ci którzy wiedzą zapominają bądź nie podchodzą do tego poważnie. Dlaczego takie informacje znajdują się na stacjach i trzeba się do nich stosować?

Paliwo nie tylko drogie, ale i niebezpieczne

tankowanie telefon paliwo

Obok dystrybutora nie wolno używać żadnych urządzeń elektrycznych. Nie tylko telefon komórkowy może być głównym winowajca, ale również radio samochodowe, światła i ogólnie inna aktywna elektryka. Chodzi o tzw. elektryczność statyczną. Ta energia może spowodować, że minimalna iskra przeskoczy z np. naszego telefonu komórkowego do pary paliwa i wywoła faktyczną reakcję.

Tak było w tym przypadku, gdzie dwóch motocyklistów przyjechało napełnić bak. Jeden z nich w tym czasie rozmawiał przez telefon, zapominając o zasadach obowiązujących na stacji paliw. Przekonał się, że informacje i tabliczki o tym informujące nie są, bo komuś tak się tylko podobało. Niebezpieczeństwo jest naprawdę bardzo realne.

To tzw. samozapłon, który wbrew pozorom jest częstym obrazkiem w tego typu miejscach. Każdy musi pamiętać, że tankując samochód i wlewając do niego paliwo trzeba zachować należytą ostrożność. Nawet jeżeli ktoś o tym zapomniał, warto zwrócić takiej osobie uwagę bądź poinformować pracownika stacji.

Właściciel stacji może odmówić nam tankowania

Tego typu zachowanie może przyczynić się nawet do tego, że zamiast zatankować paliwo, zostaniemy odesłani. Właściciel ma możliwość odmówienia tankowania osobie, które nie spełnia warunków bezpieczeństwa na stacji. Mało tego – może wezwać policje i na podstawie np. nagrań, taka osoba zostanie odpowiednio ukarana.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News