Kupujesz używany samochód? ADAC poinformowało, które modele psują się najmniej

Kupujesz używany samochód? ADAC poinformowało, które modele psują się najmniej

uzywany samochod adac

Podaj dalej

Używany samochód to zawsze kupowanie kota w roku, bowiem nigdy nie wiadomo jakie dodatkowe opłaty możemy ponieść w perspektywie niedługiego czasu. Takie ryzyko można jednak ograniczyć sprawdzając dobrze samochód przed jego zakupem. Jest też inna możliwość – można zdecydować się na model auta, który wykazuje najmniejszą awaryjność wśród pozostałych.

Na jaki używany samochód się zdecydować?

ADAC w końcu podsumowało ubiegły rok, jeżeli chodzi o to, które samochody wykazują najmniejszą awaryjność, a które największą w danej klasie. Nic dziwnego, że wszyscy musieli czekać na raport aż tak długo, bowiem zdarzeń drogowych było niemalże 3,5 mln w 2020 roku u naszych zachodnich sąsiadów.

W klasie A na największe pochwały zasługuje Toyota Aygo, natomiast po drugiej stronie brzegu znajduje się Smart Fortwo i Forfour. W klasie B na uznanie zasłużyły takie auta jak: Fiat Punto, Audi A1, Mazda CX-3, Citroen C3, Honda Jazz, Mini, Mitsubishi Space Star, Skoda Fabia, Peugeot 2008 oraz Renault Captur. Na pochwały nie zasłużył Opel Meriva i Hyundai i20.

Idąc dalej, klasa C to dominacja Audi A3 i Q3 pod względem niskiej awaryjności. Na uwagę zasługują również BMW serii 2, Hyundai Tucson, Mazda CX-5, Seat Leon, VW Beetle, Skoda Rapid, Mercedes A-Class, CLA i GLA oraz Mitsubishi ASX.

Klasa D oraz E

Półka wyżej to auta takie jak Audi A4, A5 i Q5, BMW 3, 4 i X3, Mercedes klasy C, GLC i GLK i Volvo XC60. Tutaj słabo wypadł Opel Insignia, Seat Alhambra, Ford S-Max i VW Sharan. Najwyższa, czyli E zdominowana także jest przez niemieckich producentów – Audi A6 i BMW serii 5, najgorzej wypadł jednak Mercedesa klasy E, a w szczególności modele z lat 2011 i 2012.

Warto zatem zastanowić się wybierając auto, czy nie lepiej zdecydować się na powyższe modele mając wybór. Mniejsza awaryjność to mniejsze wydatki, jeżeli chodzi o niepożądane naprawy.

silnik dławi się przy dodawaniu gazu

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News