Kupujesz używany diesel? Im większy przebieg tym tak naprawdę lepiej

Kupujesz używany diesel? Im większy przebieg tym tak naprawdę lepiej

Podaj dalej

Większość kierowców, planując zakup używanego samochodu chciałaby, żeby jego przebieg był możliwie jak najmniejszy. To jedna z pierwszych rzeczy na którą zwraca się uwagę oglądając dany pojazd. Taki tok myślenia, jeżeli chodzi o diesel na pewno nie jest najlepszy. Ten silnik jest stworzony do kręcenia kilometrów i gdy tego nie robi, nie jest dobrze.

Jak diesel to tylko z nabitymi kilometrami

stan licznika diesel

Czytając przeróżne poradniki typu ”jak dobrze kupić samochód” przeczytacie o takich rzeczach, jak wtryski, turbosprężarka, koło dwumasowe itp. Fakt, to niewątpliwie niezwykle bardzo istotne elementy, a do tego nietanie. Sęk jednak w tym, że tak naprawdę prawidłowo nie da się ich sprawdzić.

Dobrą weryfikacje będzie ciężko przeprowadzić nawet dobremu mechanikowi. Tak naprawdę trzeba by je wykręcić, aby zweryfikować ich stan techniczny. A tak naprawdę nikt nie pozwoli na to, aby rozkręcać jego samochód będąc tylko nim zainteresowany.

Można jednak w inny sposób dowiedzieć się wiele o samochodzie. Warto wypytać o historię samochodu, tego jak był użytkowany, a także dokonać pobieżnych oględzin. Nie zapominając także o tym, aby się nim przejechać.

przebieg samochodu diesel

Rocznik i przebieg podstawa

Decydując się na diesel każdy kierowca powinien zwrócić uwagę na rocznik, a zwłaszcza przebieg. Tak naprawdę nie powinien on być za niski, ale też nie bardzo wygórowany względem swojego rocznika. Nie bez powodu mówi się, że w przypadku tej jednostki lepsza jest taka, która w krótkim czasie przejechała więcej niż w długim czasie mniej.

Jeżeli chodzi o silnik wysokoprężny, że powinien mieć on średnio przejechanych około 20 tys. kilometrów rocznie. Jeżeli jest mnie oznacza to, że był użytkowany nieprawidłowo, a więc zapewne jeździł po mieście. Zatem auto 10-letnie z przebieg około 100 tys. kilometrów, to nic dobrego. Lepiej, żeby licznik oscylował w okolicach 200 tys. kilometrów.

diesel licznik przebieg

Zdecydowanie odraza się kupowania samochodu, którego przebieg sięga 300 tys. kilometrów. To już oznacza, że jednostka jest mocno wyeksploatowana i zapewne zaczną się problemy. A jeżeli chodzi o diesel, wiadomo, że nie są one tanie. Liczba pojawiających się mniejszych i większych usterek, może zaskoczyć.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News