Kierowcy jeżdżą na LPG, a nie wiedza o jednej rzeczy. Muszą być na nią przygotowani

Kierowcy jeżdżą na LPG, a nie wiedza o jednej rzeczy. Muszą być na nią przygotowani

lpg gaz tankowanie

Podaj dalej

W ostatnim czasie kierowcy tankujący LPG głównie zaabsorbowani są głównie ceną paliwa. Z tego powodu mogą zapomnieć o jednej bardzo istotnej rzeczy, o której też zdecydowana większość może nie wiedzieć. A niestety w tym przypadku lepiej o tym niezapominać, bowiem podobnie jak w przypadku innych paliw, może to doprowadzić do wielu problemów. Zwłaszcza, że w przypadku instalacji gazowej wygląda to nieco inaczej.

LPG czyli podwójna czystość

LPG tankowanie

Większość kierowców mając na myśli filtr paliwa w głowie ma jeden element. I tak jest w przypadku silników napędzany przez diesel bądź benzynę. Nieco inaczej wygląda to jednak, gdy chodzi o LPG. Tutaj do wymiany są tak naprawdę dwa filtry – fazy lotnej i fazy ciekłem. Oba wymagają znacznie szybszych wymian niż sądzimy. Jeżeli podróżujemy więcej niż przeciętny kierowca w roku mogą czekać nas nawet… dwie wymiany.

Jeżeli chodzi o filtr fazy ciekłej tutaj najczęściej mówi się o wymianie go co 10 tysięcy kilometrów. Nie jest to jednak wartość minimalna, lecz maksymalna. Tak naprawdę zaleca się jego wymianę już w okolicach 7-8 tysięcy pokonanych kilometrów. Łatwo zatem policzyć, że jeżeli pokonujemy około 15 tysięcy kilometrów rocznie, powinniśmy zrobić to dwukrotnie.

Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku filtra fazy lotnej. Tutaj wymiana zalecana jest co 10 000 bądź maksymalnie co 15 000 kilometrów, a więc najlepiej zrobić to, krótko mówiąc, raz w roku. Z tym filtrem także nie ma żartów, bowiem jego zapchanie skutkuje poważnymi konsekwencjami, jak np. natychmiastową utratą mocy silnika i problemami z dostarczaniem LPG. Nie można zapominać, że ten filtr umiejscowiony jest przed czujnikiem map sensor. Ten z kolei odpowiedzialny jest za pomiary ciśnienia gazu zarówno w kolektorze ssącym, jak i na wtryskiwaczach. Żartów zatem nie ma, a problemów można sobie przysporzyć sporo.

LPG gaz regulacja

Tania a konieczna wymiana

Same filtry są stosunkowo tanie, dlatego zawsze lepiej nieco dołożyć i zdecydować się na zakup renomowanego producenta. Tutaj jednak jest jednak różnica, jeżeli chodzi o pozostałe samochody, które nie posiadają instalacji LPG. Wymiana samemu filtra praktycznie nie wchodzi w grę i trzeba to zrobić na wyspecjalizowanym warsztacie.

Chodzi tutaj wyłącznie o kwestie bezpieczeństwa, a więc gwarancję szczelności po wymianie tych elementów. Z dużym naciskiem na słowo ”tych”, bo jak nie każdy wie przy LPG mowa o dwóch filtrach. A więc tak naprawdę każdego kierowcę powinny czekać dwie wymiany w roku, w tym jednego filtra dwukrotnie.

lpg samochod na gaz

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News