Jeździsz na LPG? Tego mogłeś nie wiedzieć, a bardzo łatwo sprawdzić na siebie kłopoty

Jeździsz na LPG? Tego mogłeś nie wiedzieć, a bardzo łatwo sprawdzić na siebie kłopoty

lpg diesel gaz

Podaj dalej

Z instalacją LPG w samochodzie nie ma żartów, bowiem bardzo szybko można sprowadzić na siebie kłopoty. Regularny serwis jest tutaj nie tyle podstawą, co wręcz obowiązkiem każdego właściciela. Bo choć oszczędzanie na tankowaniu autogazu jest na pewno przyjemną rzeczą, to jednak wymaga to też pewnych inwestycji. Nie warto pomijać pewnych rzeczy, gdyż może odbić nam się to czkawką i znacznie większymi wydatkami.

O czym pamiętać mając LPG

lpg autogaz stacja

Kupując samochodów z instalacją LPG czym prędzej powinniśmy udać się na serwis specjalizujący w kwestii gazu. Pracownicy dokładnie skontrolują jej stan, wyregulują, sprawdzą szczelność, reduktor, wtryskiwacze i wszystkie inne elementy. Jeżeli zajdzie taka potrzeba pewne rzeczy trzeba będzie poddać wymianie. Po kilku godzinach mamy pewność, że instalacja jest w pełni sprawna i długo nam będzie służyła.

Długo to jednak nie znaczy wiecznie. Bo co około 10 tysięcy kilometrów taki ponowny serwis jest jak najbardziej wskazany, a więc tak naprawdę raz do roku. Nie jest on specjalnie drogi, bowiem kosztuje on średnio 200-300 złotych zależnie od samochodu instalacji. W tą kwotę wliczone są już filtry, które trzeba wymienić właśnie po przejechaniu takiej ilości kilometrów.

Kierowcy muszą pamiętać, że przy LPG zupełnie inaczej pracuje silnik niż przy samej benzynie. Jest większy temperatury spalania, co jest też m.in. spowodowane wolniejszym spalaniem gazu niż benzyny. A jako, że jednostka napędowa pracuje na wyższej temperaturze, znacznie szybciej zużywa się olej.  Właściwości smarne tracą swoje właściwości, a to wpływa już nie tylko na sam silnik. Nie można zatem oszczędzać i należy kupić dobrej jakości olej i wymieniać go razem z wszystkimi innymi filtrami w aucie.

lpg zawor gaz

Świecie zapłonowe do szybszej wymiany

Nie tylko olej szybko się zużywa, ale również świece zapłonowe. I o ile mówi się, że trzeba je średnio wymieniać co 60 tysięcy kilometrów, to jeżeli mam LPG okres ten trzeba skrócić o połowę. Jeżdżąc na autogazie świecie mają znacznie trudniejsze warunki zapłonu niż na benzynie. Warto również i tutaj sięgać po znanych i sprawdzonych producentów, niż szukać złudnych oszczędności.

Gdy nadejdzie moment wymiany przewodów WN tutaj również warto dopłacić nieco więcej. Dlaczego tak istotne w przypadku LPG jest ”inwestowanie” w markowe produkty? Te bowiem są gwarancją trwałości i jakości, a w przypadku instalacji gazowej jest to niezwykle istotne. Lepiej coś zrobić raz i porządnie na dłuższy okres, niż kilka razy częściej co wyjdzie znacznie drożej.

lpg

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News