Diesel ze słabszym silnikiem to zaleta. Warto wybrać taki kierunek w zakupie używanego samochodu

Diesel ze słabszym silnikiem to zaleta. Warto wybrać taki kierunek w zakupie używanego samochodu

Podaj dalej

Duży silnik duży problem, mały silnik mały problem? Niewątpliwie coś w tym jest, zwłaszcza jeżeli chodzi o diesel. Ale to też jest kwestią tego, jakiego samochodu tak naprawdę potrzebuje dany kierowca. Każda jednostka ma swoje wady oraz zalety, a też każda adresowana jest przecież to innych klientów. Dlatego też tak ważne jest to, żeby wiedzieć na co się decydujemy.

Mniejszy diesel ma wiele zalet

diesel silnik dCi

Choć dla wielu osób wydaje się to bardzo kontrowersyjną tezą, to zdecydowanie mieć lepiej samochód bez filtra DPF. Chodzi rzecz jasna o te auta, które nie posiadały go fabrycznie. Ich właściciele nie muszą się martwić o duży wydatek, jaki z czasem może nadejść. Jedyne co to mogą się martwić o zdrowie swoje i swoich najbliższych.

Jeżeli wchodzi o wtryski, to najlepiej szukać pojazdu takiego, który posiada elektromagnetyczne. Tutaj upada całkowicie mit, że to koszmar osób posiadających silnik diesla. Te są tanie w naprawach, zawsze można je zregenerować, a nawet gdy przyjdzie potrzeba ich wymiany, nie jest to duży koszt.

Idąc dalej, gdy chodzi o turbosprężarkę zdecydowanie lepiej decydować się na tę o stałej geometrii. Oczywiście nie da ona nam aż takich możliwości, jak ta ze zmienną, lecz wtedy mamy gwarancję mniejszej awaryjności. Do tego nawet w przypadku, gdy do niej dojdzie mówimy o kosztach około 1 500 złotych, a nie nawet 5 tys. zł.

silnik diesel dci

Nieszczęsne koło dwumasowe i zawór EGR

Nie wszyscy wiedza, że nie każdy diesel tak naprawdę posiada koło dwumasowe. Kilka rodzajów silników 1.5 dCi czy 1.6 i 2.0 HDI nie posiadały tego pechowego dla wielu elementu. Chodzi tutaj głównie o jego koszt wymiany sięgający kilku tysięcy złotych. Do tego w słabszych wersjach silników, nawet te wyposażone w koło dwumasowe można użytkować bez niego. Należy tylko zainwestować w odpowiedni zestaw sprzęgła.

Zawór EGR także nie jest niczym przyjemnym, zwłaszcza jeżeli jest elektroniczny. Mechaniczny lub pneumatyczny jest znacznie korzystniejszy dla kierowców. Nie jest on wyposażony w kolektory dolotowe z regulacją długości. Ten element dość często ulega awarii.

maly silnik diesla

Oczywiście powyższe rzeczy dotyczą wyłącznie starszych jednostek napędowych, gdzie diesel też ma mniejsza moc. Tymi wskazówkami powinni kierować są osoby, które chociażby ze względów finansowych są zmuszone na zakup starszego modelu samochodu. Jak widać wcale to nie musi być wadą, bo auto jest po prostu oszczędne.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News