Diesel oraz benzyna, a pedał hamulca. Paliwo automatycznie staje się tańsze w przeliczeniu na przejechane kilometry

Diesel oraz benzyna, a pedał hamulca. Paliwo automatycznie staje się tańsze w przeliczeniu na przejechane kilometry

diesel paliwo tankowanie

Podaj dalej

Ceny za diesel i benzynę w maju będą jednymi z rzeczy, o których jak najszybciej będziemy chcieli zapomnieć. Już od kilku dni wiadomo, że będzie po prostu drogo, a w zasadzie drożej niż w ostatnim czasie. Bo drogo to tak naprawdę jest już od kilku dłuższego czasu. Niektórzy nawet już zapomnieli, że paliwo może być naprawdę tanie.

Diesel i benzyna, czyli polskie szukanie oszczędności

ceny paliw diesel
fot. freepik

Co zatem każdy kierowca może zrobić, żeby oszczędzić paliwo? Po prostu… nie hamować. Oczywiście nie należy tego traktować w pełni dosłownie, bo konsekwencje tego są oczywiste. Chodzi po prostu o znane większości osób tzw. hamowanie silnikiem. A wtedy jak wiadomo zwykłe hamowanie pedałem nożnym jest do pewnego momentu zbędne.

To prosty sposób na to, aby diesel czy benzyna zużywały się w mniejszej ilości. W trakcie takiego hamowania samochód nie zużywa w ogóle paliwa, a więc zostaje go w baku na kolejne kilometry. Do tego też tarcze i klocki hamulcowe są mniej zużywane, a więc starczą na znacznie więcej, niż, gdyby użytkować je normalnie. Korzyści jest zatem wiele.

Duża część kierowców uważa, że taka metoda sprawdza się wyłącznie na trasach. To w pewnym stopniu prawda, bowiem wówczas łatwiej ją stosować. Ale to też nie do końca tak jest. ”Na prostych drogach” najłatwiej się nauczyć hamowania silnikiem, ale kto jest sumienny i chętny do takiej nauki, łatwo będzie miał się do tej metody zastosować także w mieście. Kluczem niewątpliwie jest przepisowa jazda, która także pozwala oszczędzać.

paliwo benzyna diesel
fot. freepik.com – demanna

To nie takie trudne

Wbrew pozorom hamowanie silnikiem to nic trudnego. Bez względu na to, czy to diesel czy benzyniak, metoda jest praktycznie taka sama. Trzeba po prostu wyczuć odpowiednio jednostkę napędową i w odpowiednim momencie redukować bieg. Pomaga w tym wielu osobom obrotomierz, ale dźwięk silnika także jest tutaj kluczowy i wiele mówi.

Nie ma złego miejsca i złego czasu na to, aby hamować w taki sposób. To nic innego jak po prostu nawyk, jak sobie trzeba wyrobić. Potrzeba niewątpliwie na to nieco czasu, ale korzyści z tego jest wiele. Łatwiej niewątpliwie będą miały się nauczyć osoby, które nie jeżdżą szybko, a bardziej przepisowo.

paliwo diesel benzyna
fot. freepik

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News