Porsche staje się coraz bardziej popularne, a w szczególności piękne modele 911 i Panamera

Porsche staje się coraz bardziej popularne, a w szczególności piękne modele 911 i Panamera

Podaj dalej

Firma Porsche AG dostarczyła na całym świecie około 63 500 pojazdów, czyli o 6% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. To najlepszy pierwszy kwartał w historii producenta sportowych samochodów.

Głównymi motorami wzrostu były Stany Zjednoczone, Europa i macierzysty rynek niemiecki, a wśród linii modelowych – Panamera oraz 911. Największy ogólny wzrost zanotowano w USA, gdzie dostawy wzrosły o 10%, do około 14 tys. aut. Jeśli chodzi o poszczególne modele, największy procentowy skok zanotowała wprowadzona w 2017 r. Panamera – około 200%. Szczególnie pozytywna była dynamika wzrostu segmentu hybryd: w Europie ponad 60% egzemplarzy modelu Panamera przekazanych klientom w pierwszym kwartale tego roku dysponowało napędem hybrydowym.

Bardzo cieszymy się z mocnego wejścia w nowy rok. Spodziewamy się, że przyniesie on stabilizację (liczby dostaw) na wysokim poziomie uzyskanym w roku ubiegły – mówi Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Dla marki Porsche ekskluzywność jest ważniejsza niż sam wzrost; mając 0,3% udziału w globalnym rynku, spełniamy ten wymóg. Oprócz rozwoju, produkcji i sprzedaży ekskluzywnych samochodów sportowych Porsche coraz częściej zajmuje się kwestiami elektryfikacji, cyfryzacji oraz łączności. Ważne, by nasze tradycyjne wartości łączyć innowacyjnymi technologiami. W tym roku po raz kolejny będziemy oferować nowe produkty i usługi zaprojektowane, by ekscytować naszych klientów i fanów na całym świecie.

Podczas salonu samochodowego w Genewie firma Porsche zademonstrowała, co oznacza dla niej czysto elektryczna przyszłość, prezentując studium Mission E Cross Turismo. Ten crossover (CUV – Cross-Utility Vehicle) stanowi potencjalną odmianę seryjnej wersji Porsche Mission E, która ma trafić na rynek pod koniec 2019 r. Już dziś popyt na alternatywne technologie napędu wśród klientów Porsche jest wysoki. Sukces naszych hybrydowych modeli pokazuje, że skuteczne okazało się włączenie typowych dla marki Porsche wartości do tej technologii napędu – wyjaśnia von Platen.

Niewątpliwy wpływ na rozwój i popularyzację marki ma projekt Porsche Driving Experience. Uczestnicy tych szkoleń mogą poznawać możliwości sportowych samochodów Porsche w ich naturalnym środowisku, czyli na torach wyścigowych. Jest to świetna okazja, by doskonalić swoje umiejętności prowadzenia samochodu w bezpiecznych warunkach i pod okiem doświadczonego instruktora.

Tagi: Porsche, Porsche 911, Porsche Panamera, Porsche Driving Experience, Michelin, Michelin Motorsport,

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News