W dzisiejszym artykule porozmawiamy sobie o dodatku do świadczenia, o które może ubiegać się spora część z was. Gra jest naprawdę warta świeczki, gdyż możecie otrzymać pokaźną sumę pieniędzy. Co więcej, wypłata dofinansowania jest nie jednorazowa, a dożywotnia! Wystarczy spełnić kilka prostych wymagań, o których zaraz wam opowiemy. Jeśli jesteście zainteresowani tym tematem to zapraszamy was do zapoznania się treścią tego tekstu!
Pobierasz to świadczenie?! Po złożeniu wniosku otrzymasz dodatkowe fundusze!

Polacy korzystający z tej formy wsparcia mogą ubiegać się o dodatkowe pieniądze. Wystarczy jedynie spełnić kilka prostych warunków i złożyć wniosek, o czym za niedługo się dowiecie. Dodatkową sprawą, o której warto teraz wspomnieć jest to, że dodatek nie jest jednorazowy, a dożywotni! Jesteście ciekawi, o co dokładnie chodzi?
Na tym etapie możemy wam już zdradzić, że mamy tu do czynienia z dodatkiem do emerytury, który zapewni nam comiesięczne 200 zł. Co ciekawe, kwota ta będzie waloryzowana i w przyszłym roku wyniesie już 230 zł. Zanim jednak zaczniecie świętować musicie wiedzieć, że w pierwszej kolejności należy spełnić dwa warunki, aby otrzymać tak zwane świadczenie ratownicze. Co w takim razie musimy zrobić? Cóż… na samym początku musimy przepracować odpowiednią ilość lat w Ochotniczej Straży Pożarnej lub jako ratownik górski. W obu tych przypadkach musimy “wyrobić” 25 lat czynnego uczestnictwa jako członek w działaniach ratowniczych. 25 lat dotyczy jedynie mężczyzn, gdyż paniom wystarczy jedynie 20 lat służby.
W jaki sposób otrzymać pieniądze?!

Wniosku nie można złożyć niestety online, wszystkie potrzebne dokumenty będziemy musieli zanieść do odpowiedniej placówki miejskiej lub powiatowej komendzie straży pożarnej. Niestety ciąg obowiązków na tym się nie kończy. Chętni seniorzy będą musieli do dokumentów dołączyć potwierdzenie, które udowodni, że uczestniczyliście w akcji ratunkowej przynajmniej raz w roku.
Zaznaczamy, że fundusze wpływające na konto seniora nie są zaksięgowane przez ZUS. Inicjatywa została przeprowadzona przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA) i to właśnie oni odpowiadają za wpłynięcie pieniędzy na konta emerytów.