Nowy znak pojawił się na polskich drogach? O tym właśnie sobie w dzisiejszym artykule porozmawiamy. Postaramy się rozwiać wasze wszelkie wątpliwości i zobaczycie czy naprawdę macie się czego bać. Dodatkowo opowiemy wam o “odmianie” znaków, których kierowcy nie znają i narażają się tym samym na duże kary!
Nowy znak na polskich drogach? Cóż…
Kierowcy na polskich drogach uważają, że przeżyli już naprawdę wiele i nic nie jest w stanie ich zaskoczyć. Niestety prawda jest zupełnie inna. Istnieją znaki, które w Polsce bardzo często są ze sobą mylone, zupełnie jakby dopiero co zostały wprowadzone przez rząd. Dlaczego tak jest? Przekonacie się o tym po przeczytaniu tego artykułu. W pierwszej kolejności musimy jednak zadać sobie jedno konkretne pytanie. Czy na polskich drogach naprawdę pojawił się nowy znak i czy mamy się czego bać?
Już w tym momencie możecie odetchnąć z ulgą, ponieważ nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie jakikolwiek nowy znak miał się pojawić. Dzisiaj skupimy się na kształcie znaków drogowych, które są równie istotne co znajomość nowego znaku. Kwadratowa obwódka potrafi zmienić naprawdę wiele i wystarczy moment, żeby kierowca zaczął mieć kłopoty. Już spieszymy z wyjaśnieniami, dlaczego tak jest.
Znak D-43, czyli “Strefa ograniczonej prędkości” z kwadratową obwódką informuje kierowcę o limicie prędkości. W przypadku kiedy ma kwadratową, białą obwódkę, najbliższe skrzyżowanie nie oznacza końca jego obowiązywania. Informuje nas o tym znak D-44, o czym mówi jego druga nazwa “Koniec strefy ograniczonej prędkości”. Gdzie możemy napotkać takie znaki? otóż najczęściej korzysta się z nich w miejscach z dużym natężeniem ruchu zarówno pojazdów, jak i pieszych. Oznacza to, że zobaczyć taki znam możemy głównie w centrach miast, ale też na osiedlach mieszkaniowych.
Tablica ze zdjęcia to znak D-43 „Strefa ograniczonej prędkości”. Tak, nadal określa ona dopuszczalną szybkość jazdy. Tyle że na odcinku nie do najbliższego skrzyżowania, a miejsca, w którym zostanie odwołana znakiem D-44 „Koniec strefy ograniczonej prędkości”. Strefy takie powołuje się w miejscach, w których występuje duże natężenie ruchu pojazdów i pieszych. Mowa zatem np. o centrach miast, ewentualnie osiedlach mieszkaniowych. Nie ma jednego wzoru obowiązującej prędkości w strefie. Ta jest dobierana przez zarządcę drogi.
To jednak nie wszystko…
Oprócz stałego ograniczenia prędkości w strefie oznaczonej znakiem B-43 obowiązuje jeszcze kilka istotnych zasad, które musimy teraz przytoczyć dla waszego bezpieczeństwa! Domyślacie się już, o co chodzi?
Najczęściej w takiej strefie skrzyżowania są równorzędne. Ponadto na terenie podlegającym znakowi D-43 powinny się znajdować rozwiązania wymuszające zmniejszenie prędkości jazdy między innymi progi spowalniające oraz przewężenia jezdni. Ważne jest też to, że w przypadku, gdy ograniczenie prędkości nie przekracza 30 km/h i występują rozwiązania ograniczające prędkość, nie napotkamy dotyczących ich ostrzeżeń.
Lepiej mieć się na baczności!

Jak dobrze wiecie w ostatnim czasie został wprowadzony nowy taryfikator mandatów, przez co nieprzestrzeganie przepisów wiąże się z dodatkowymi kosztami. W takim wypadku wręcz musimy pamiętać o wspomnianych przez nas regułach. W przeciwnym razie narażamy się policjantom na wysoką karę, którą raczej każdy z nas chciałby uniknąć, prawda? Dajcie nam koniecznie znać w komentarzach, czy przytoczony przez nas temat jest dla was czymś nowym. A może już wcześniej o tym słyszeliście? Czekamy na wasze odpowiedzi!