Pierwsza na świecie aplikacja rzeczywistości mieszanej do projektowania samochodów

Pierwsza na świecie aplikacja rzeczywistości mieszanej do projektowania samochodów

Podaj dalej

Firmy Volvo Cars oraz Varjo łączą siły i opracują wspólne rozwiązanie rzeczywistości mieszanej. Posłużą one do opracowywania prototypów, rozwoju designu, a nawet testowania aktywnych systemów bezpieczeństwa. Właśnie tak ma wyglądać w przyszłości proces projektowania nowych modeli aut.

Volvo Cars i Varjo po raz pierwszy umożliwiły prowadzenie prawdziwego samochodu przy użyciu zestawu gogli i aplikacji mieszanej rzeczywistości, dodając elementy wirtualne i określone funkcje, które wydają się prawdziwe zarówno dla kierowcy i są rozpoznawalne dla czujników samochodu. To niezwykle upraszcza i przyspiesza proces rozwojowy. Do tej pory żaden inny producent samochodów nie korzystał z potencjału tej technologii.

Nowy model gogli XR-1

Wraz z rozpoczęciem współpracy, Varjo wprowadza właśnie na rynek nowy model gogli XR-1. Jest on wyposażony w słuchawki, kamery i wyświetlacz HD o świetnej rozdzielczości. Dzięki temu doznania rzeczywistości wirtualnej i mieszanej są niezwykle realistyczne. XR-1 może służyć nie tylko do zabawy. Możliwości tego zestawu są w stanie radykalnie skrócić czas opracowywania nowych technologii. Dają szansę oceny funkcji i projektów jeszcze na etapie koncepcji.

W goglach XR-1 znacząco poprawiono rozdzielczość w stosunku do poprzedniego modelu. Dodano też opcję pracy nie tylko w rzeczywistości rozszerzonej, ale także w rzeczywistości mieszanej. Projektanci Volvo mogą teraz wirtualnie przejechać się jeszcze nieistniejącym samochodem. Mogą także dokonywać testów i symulacji jego funkcji na wiele lat przed jego fizycznym powstaniem. Mogą też jeździć istniejącym samochodem, ale oprócz widoku drogi są im wyświetlane dodatkowe, wirtualne obiekty. Np. łoś, który wyłania się z lasu, na który… reagują systemy hamowania samochodu. Ten system jest tak głęboko zintegrowany z funkcjami auta, że wirtualna rzeczywistość idealnie splata się z tą prawdziwą. To wszystko ma na celu opracowywanie bezpiecznych samochodów o intuicyjnej, prostej obsłudze w możliwie krótkim czasie.

XR-1 pozwala również inżynierom Volvo Cars opracowywać i oceniać rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa aktywnego znacznie łatwiej niż dotąd. Eksperci ds. Bezpieczeństwa mogą prowadzić prawdziwe samochody, nosząc zestaw słuchawkowy XR-1 w ośrodkach badawczych Volvo w Szwecji. Testują w ten sposób wirtualne systemy bezpieczeństwa aktywnego widoczne jedynie w rzeczywistości rozszerzonej, ale osadzonej w rzeczywistym środowisku.

3 najczęstsze powody, przez które auto nie odpala

Technologia śledzenia wzroku wbudowana w gogle XR-1 ułatwia ocenę, w jaki sposób kierowcy korzystają z nowej funkcjonalności oraz czy powoduje ona ich rozproszenie uwagi. Tak precyzyjna metoda pomiaru poziomu rozproszenia sprawia, że ​​Volvo Cars może opracować nowe funkcje tak, by nie zaburzały one koncentracji kierowcy.

Technologia na wyłączność

Gogle Varjo XR-1 i ich zastosowanie do testowania technologii Volvo Cars zostały pokazane podczas Światowej Wystawy Rzeczywistości Rozszerzonej w Santa Clara w Kalifornii. Złożono także wniosek patentowy na wyłączne zastosowanie tej technologii.

Co to jest ESP i jak działa?

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News