OLIMP Motorsport na legendarnych ulicach

OLIMP Motorsport na legendarnych ulicach

Podaj dalej

Już w najbliższy weekend na ulicach księstwa Monako zostanie rozegrana druga runda Porsche Supercup. Na starcie zmagań najszybszego monomarkowego pucharu świata nie zabraknie oczywiście Roberta Lukasa, który już po raz siódmy zmierzy się z ulicami legendarnego obiektu i po solidnym występie w Barcelonie będzie chciał powalczyć o jeszcze lepszy rezultat.

fot. Porsche
fot. Porsche

Reprezentant OLIMP Motorsport ma już za sobą zmagania na Circuit de Barcelona-Catalunya, w trakcie których zaliczał się do ścisłej czołówki. W Monte Carlo czeka go jednak zacięta walka na trudnym i wymagającym torze ulicznym. Polak będzie walczył o poprawienie swojego najlepszego wyniku z tego obiektu, jakim jest siódme miejsce wywalczone w sezonie 2014.

Pierwsze zawody na torze w Monako odbyły się już w 1929 roku i już od tamtej pory obiekt ulokowany nad Morzem Śródziemnym jest oczkiem w głowie świata sportów motorowych. Formuła 1 gości na nim rokrocznie od momentu powołania jej do życia, a wraz z nią inne serie, takie jak Porsche Supercup. Co ciekawe, przez te wszystkie lata układ toru zmieniał się w bardzo niewielkim stopniu, więc zawodnicy rywalizujący na nim obecnie mierzą się z tymi samymi zakrętami co Juan Manuel Fangio, Niki Lauda, czy Ayrton Senna.

Nie tylko miejsce oraz trudność obiektu sprawiają, że weekend w Monte Carlo jest wyjątkowy. Inny jest też harmonogram zawodów, które rozpoczną się już w czwartek, kiedy to o 17:30 zawodnicy wyjadą na pierwszą sesję treningową. W piątek o godz. 9:45 zmierzą się oni w sesji kwalifikacyjnej, natomiast sobota będzie dniem przerwy. Punkty do klasyfikacji generalnej zostaną przyznane w niedzielę o godz. 9:45, kiedy to rozpocznie się pierwszy wyścig.

Robert Lukas: – Monako jest wyjątkowym torem i wielu kierowców z niecierpliwością czeka na powrót na ulice księstwa. Niezmiernie ważne są tutaj kwalifikacje, gdyż bliskość barier sprawia, że nawet znacznie wolniejszego zawodnika jest ciężko wyprzedzić. Czasówka jest jednak bardzo trudna, gdyż w trakcie tej rundy zawsze mamy pełną stawkę i na torze jest duży tłok. Tak czy inaczej jedziemy tam w bojowych nastrojach i na pewno damy z siebie wszystko!

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News