Nowy Hyundai zadebiutuje w WRC

Nowy Hyundai zadebiutuje w WRC

Podaj dalej

Podczas Rajdu Korsyki, który rozegra się na przełomie września i października, po raz pierwszy w mistrzostwach świata pojawi się Hyundai i20 w specyfikacji R5. Model ten brał udział już w rundzie ERC – Rajdzie Ypres, gdzie Kevin Abbring i Sebastian Marshall jechali jako tzw. zerówka.

Holendersko-brytyjska para wystartuje na Korsyce w zespole fabrycznym Hyundaia. Oprócz nich prywatnie pojadą dwie inne załogi – Stephane Sarrazin/Jacques-Julien Renucci oraz Fabio Andolfi/Manuel Fenoli. Koreański producent nie ma zamiaru stworzyć ekipy fabrycznej, a i20 R5 został stworzony z przeznaczeniem dla klientów. Wydaje się, że Sarrazin może jednorazowo korzystać z tego samochodu, ale Andolfi chce opuścić kategorię WRC-3 na rzecz klasy czteronapędowej i jeździć regularnie  tym pojazdem.

– To będzie wielki weekend. Wreszcie będę mógł rywalizować tym autem. Testowaliśmy od stycznia i doszliśmy do punktu, w którym stajemy się częścią WRC-2. Wiem, że jesteśmy mocni na asfalcie, ale Korsyka jest jednym z najtrudniejszych rajdów w sezonie. Oczywiście chcielibyśmy osiągnąć dobry wynik, ale zobaczymy jak będzie – mówił Abbring.

Hyuindai_i20_r5

W oficjalnych testach modelu we Francji brał udział także Łukasz Pieniążek. Być może niedługo również Polak będzie mógł jeździć nowym autem Hyundaia. Szef ekipy, Michel Nandan uważa, że w związku z debiutem tego samochodu, Korsyka będzie najważniejszym wydarzeniem w historii zespołu.

– Dzięki konkurencyjnemu debiutowi na Korsyce – Rajd Francji będzie najważniejszym wydarzeniem w historii Hyundai Motorsport. Powstanie działu klienckiego było dla nas ważnym krokiem. Będzie to sytuacja bez precedensu, ponieważ w tej rundzie wystartuje aż sześć pojazdów Hyundaia. Po raz pierwszy będziemy rywalizować innym samochodem niż auto klasy WRC – powiedział Nandan.

– Podczas weekendu będziemy mieli dwa cele: Udowodnienie osiągów samochodu oraz pokazanie wsparcia, jakiego możemy udzielić naszym przyszłym klientom – dodał Andrea Adamo, koordynator  projektu R5 w Hyundaiu.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News