Nowy Hyundai i20 R5 I Testy we Włoszech

Nowy Hyundai i20 R5 I Testy we Włoszech

Podaj dalej


3_s

Po pierwszej udanej próbie asfaltowej we Francji przeprowadzonej pod koniec marca w dniach od 21 do 23 kwietnia Hyundai przeniósł się na intensywną trzydniową sesję testową do Włoch.
Nowa generacja i20 R5 w rękach kierowcy testowego Kevina Abbringa i jego pilota Seba Marshalla testowana była na odcinku 900km po drogach na południe od Turynu.

„900 kilometrów badań przeprowadzonych w ciągu trzech dni, jest na tym etapie rozwoju nowej generacji i20 R5 dobrym znakiem” potwierdziła Andrea Adamo, szef działu Racing ” To pokazuje, że samochód jest niezawodny, co jest znaczące, gdy uczestniczy w wydarzeniach sportowych”.

click_s

Nowa generacja i20 R5 została gruntownie przetestowana w różnych warunkach w celu oceny pracy skrzyni biegów
i hamulców. Pierwsze prace koncentrowały się na szybkich górzystych odcinkach, które są podobne do tych z Monte-Carlo. W kolejnych dniach samochód został przetestowany na długich wąskich serpentynach i podczas hamowania na zjazdach.

Przez trzy dni testowano nowe przełożenia dostosowane specjalnie do jazdy po asfalcie. Zróżnicowany charakter dróg pomoże opracować wszechstronną pięciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów, która będzie wykorzystana w rajdach asfaltowych na całym świecie.

2_s

„Podczas budowy samochodu, który jest przeznaczony do wykorzystania w rajdach na całym świecie, ważne jest to, że możemy przetestować go w różnych scenariuszach” powiedziała Andrea. „Po żwirowych i szybkich odcinkach asfaltowych we Francji zaproponowano nam przeprowadzenie testów we Włoszech na zupełnie odmiennych drogach. To doskonałe miejsce do pracy nad układem hamulcowym i rozwojem skrzyni biegów.”

Testy we Włoszech potrwają do maja, gdzie zaplanowano próby na odcinakach żwirowych i asfaltowych w różnych miejscach kraju.

„Mamy napięty harmonogram dalszych badań przed terminem Homologacji latem tego roku i przedstawieniem ostatecznym samochodu” powiedziała Andrea Adamo.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News