Nowe Porsche Macan Turbo jest jeszcze szybsze

Nowe Porsche Macan Turbo jest jeszcze szybsze

Podaj dalej

Porsche Macan Turbo kompleksowo zmodernizowano. Pod jego maskę trafił nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM). Zatem mimo mniejszej pojemności w stosunku do poprzednika, auto jest mocniejsze.

Mocny silnik biturbo z centralnym układem turbodoładowania

2,9-litrowy silnik nowego Porsche Macan Turbo to jednostka najnowszej generacji z tzw. centralnym układem turbodoładowania. Stosowano już ją w modelach Cayenne i Panamera. Obie turbosprężarki umieszczono pomiędzy rozwidlonymi rzędami cylindrów. Aby uzyskać wysoką efektywność procesu spalania, chłodzony kolektor wydechowy zintegrowano z głowicą. Krótkie ścieżki spalin pomiędzy komorami spalania a turbosprężarkami pozwalają na szybkie zwiększenie mocy i zapewniają świetną reakcję.

Silnik generuje moc o 29 kW (40 KM) wyższą niż 3,6-litrowa 6-cylindrowa jednostka turbo w poprzedniku. Swój maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm osiąga w przedziale 1800-5600 obr./min. Za przeniesienie siły napędowej odpowiadają 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia PDK i napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Producent podaje, że zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 9,8 l/100 km.

Zoptymalizowane podwozie z hamulcami Porsche Surface Coated Brake

Nowego Macan Turbo standardowo wyposażono w układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Co ciekawe, te wysokowydajne hamulce są dostępne wyłącznie w Porsche. Dzięki powłoce tarcz z węglika wolframu odznaczają się szybszą reakcją i mniejszym zużyciem. Ponadto generują nawet o 90% mniej pyłu hamulcowego od tradycyjnych hamulców żeliwnych. Wizytówką układu PSCB są tarcze hamulcowe o wysokim połysku i lakierowane na biało zaciski hamulcowe. Teraz jest on opcjonalnie dostępny dla wszystkich pozostałych wariantów modelu Macan.

Z myślą o dalszym zwiększeniu dynamiki na życzenie oferowane jest zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu, ze zoptymalizowanymi tłokami tocznymi i nową hydrauliką amortyzatorów, a także układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Standardem są nowe 20-calowe obręcze Macan Turbo.

Sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją elektryczną w standardzie

Macan Turbo, jako nowy flagowy wariant w gamie modelu, oferuje bardzo dobre wyposażenie. Standardowa specyfikacja obejmuje adaptacyjne sportowe fotele pokryte tapicerką z gładkiej skóry, z elektryczną regulacją w 18 kierunkach i komfortowym pakietem pamięci. W aucie znajdziemy także podsufitkę z Alcantary oraz pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium. Na życzenie kierowcy o sportowym usposobieniu mogą zamówić podgrzewaną sportową kierownicę GT, znaną z modelu 911.

System multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym Full HD o przekątnej 10,9” standardowo oferuje kompleksową łączność i współpracuje z nagłośnieniem przestrzennym BOSE® z 14 głośnikami o łącznej mocy 665 watów. Obejmuje nawigację online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz inteligentną obsługę głosową. Lista standardowych funkcji zawiera również moduł Porsche Connect Plus z telefonią LTE, zintegrowaną kartą SIM i gniazdem na zewnętrzną kartę SIM, a także hotspot Wi-Fi oraz liczne usługi Porsche Connect.

Mistrz świata zostaje ambasadorem Porsche Macan

Paleta opcji dla wszystkich wariantów modelu Macan obejmuje teraz miejsce na smartfon ze standardowym ładowaniem indukcyjnym Qi. Dostępne są również: podgrzewana szyba przednia, jonizator poprawiający jakość powietrza w kabinie oraz nowy asystent jazdy w korku.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News