Nissan Qashqai bogatszy o nowy silnik

Nissan Qashqai bogatszy o nowy silnik

Nissan Qashqai bogatszy o nowy silnik

Podaj dalej

Nissan Qashqai od lat znajduje się w czołówce najpopularniejszych crossoverów w Polsce. Do oferty modelu właśnie trafił zmodyfikowany silnik Diesla, o pojemności 1.5 l.

Wzbogacenie gamy jednostek napędowych najlepiej sprzedającego się od początu roku crossovera w Polsce o silnik 1.5 dCi najnowszej generacji, to idealna odpowiedź głównie na wymagania klietów biznesowych, dla których niskie koszty użytkowania są kluczowym czynnikiem wyboru nowych samochodów do firmy.

Ostatnia generacja tej jednostki przeszła szereg modyfikacji, dzięki którym spełnia najnowsze normy emisji spalin EURO6d-Temp. Inżynierowie Nissana, aby sprostać tym wymaganiom, dokonali zmian w ok. 90% podzespołów. Objęły one głównie moduł chłodzenia oleju, koło dwumasowe, a także wprowadzenie dodatkowego systemu SCR do oczyszczania spalin ze szkodliwych tlenków azotu NOx.

Dzięki wszystkim zmianom osiągi Nissan Qashqai wyposażony w silnik 1.5 dCi generuje teraz moc maksymalną 115 KM (wzrost o 5 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 260 Nm, który dzięki nowej funkcji overboost może chwilowo wzrosnąć o kolejne 25 Nm. Zwiększenie mocy oraz elastyczności jednostki napędowej nie wpłynęło jednak na spalanie, które w cyklu mieszanym niezmiennie wynosi 3,76 l/100 km (NEDC-BT). Utrzymany został również poziom emisji CO2, który wynosi 100 g/km (+1 g, NEDC-BT).

Specjalna wersja wyposażenia z N-Connect

Wprowadzeniu nowej jednostki napędowej towarzyszy specjalna oferta na najpopularniejszą wśród klientów wersję N-Connecta. Wyposażnie tej wersji uzupełnionej o pakiet „Styl” poza bazowym wyposażeniem obejmuje min: system automatycznego hamulca awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych, system nawigacji NissanConnect z 7” ekranem dotykowym, system kamer 360° z zestawem przednich i tylnych czujników parkowania oraz adaptacyjne światła Full LED i panoramiczne okno dachowe. Cena samochodu w tym wariancie to 119 200 złotych.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News