Zobacz nowy rekord świata! Najszybsze seryjne auto w historii pojechało 532,7 km/h! Bugatti i Koenigsegg nie mają podejścia

Zobacz nowy rekord świata! Najszybsze seryjne auto w historii pojechało 532,7 km/h! Bugatti i Koenigsegg nie mają podejścia

Podaj dalej

W minionym tygodniu SSC Tuatara został najszybszym samochodem produkcyjnym na świecie. Teraz światło dzienne ujrzało nagranie z osiągnięcia oszałamiającej prędkości 532,7 km/godz. Tym rezultatem amerykański hipersamochód dosłownie zmiażdżył takich gigantów jak Bugatti czy Koenigsegg.

Materiał filmowy opublikowano na łamach internetowego wydania magazynu Top Gear. Shelby SuperCars (SSC) wystawiło swoje najnowsze dzieło na zamkniętą drogę w amerykańskim stanie Nevada, gdzie na długim odcinku równej drogi podchodzi się do bicia rekordów. Za kierownicą zasiadł brytyjski kierowca wyścigowy Oliver Webb. Zobaczycie ten przejazd na wideo poniżej.

Można było szybciej!

Możliwości SSC Tuatara przerosły oczekiwania. Jeszcze nigdy w historii żaden samochód produkcyjny nie rozpędził się oficjalnie do 532,7 km/godz. Oprócz tego średnia prędkości maksymalnej mierzona po rozpędzeniu się w obu kierunkach wyniosła 508,7 km/godz. – Wiem, że w lepszych warunkach mogliśmy pojechać jeszcze szybciej – powiedział Webb w rozmowie z Top Gear. – Boczne wiatry to jedyne, co uniemożliwiło nam uświadomienie sobie limitów tego auta – dodał.

SSC Tuatara

Co ciekawe już w pierwszym, nazwijmy to, rozgrzewkowym przejeździe SSC Tuatara pobiło rekord. Rozpędzenie się do 484,53 km/godz. to orzeoa sc względem Koenigsegga Agery RS. Szwedzki hypercar na tej samej drodze w 2017 r. pojechał 457 km/godz., osiągając średnią 447,2 km/godz. Dla porównania Bugatti Chiron Super Sport 300+ osiągnął w 2019 r. 490 km/godz.. Jednak prędkość zmierzono tylko w jedną stronę. Ze względów bezpieczeństwa konieczne było odwołanie jazd.

SSC Tuatara
SSC Tuatara

Co to jest SSC Tuatara?

SSC Tuatara to hipersamochód napędzany przez 5,9-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem i płaskim wałem korbowym (flat plane). Maksymalna moc osiągana na biopaliwie E85 wynosi aż 1750 KM. Co ważne, współczynnik oporu powietrza wynosi tylko 0,279. Do bicia rekordu zdecydowano się na wykorzystanie niezwykle wytrzymałych opon Michelin Pilot Sport Cup 2. To ogumienie nie rozpada się nawet przy takich prędkościach. W najdroższej specyfikacji z największym dociskiem za ten hipersamochód trzeba zapłacić 1 901 000 dolarów, czyli 7 382 000 miliony złotych.

SSC Tuatara

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News