Większe i mocniejsze diesle w UE? Nowa Toyota Hilux woli bardziej zadowolić kierowców niż ekologów

Większe i mocniejsze diesle w UE? Nowa Toyota Hilux woli bardziej zadowolić kierowców niż ekologów

Podaj dalej

Toyota zaprezentowała odświeżoną wersję pick-upa Hilux, który już w lipcu trafi m.in. do Polski. Uwagę zwraca nowy silnik Diesla, którym wbrew obecnym trendom jest teraz większy i emituje więcej CO2.

Japoński producent postawił jednak przede wszystkim na zmaksymalizowanie wydajności pojazdu we wszystkich obszarach. Nowy Hilux jest nie tylko szybszy, ale bardziej pakowny i dzięki liftingowi także ładniejszy. Poprawiono także właściwości off-roadowe, co od ponad 50 lat jest istotne dla tego modelu.

Nowa Toyota Hilux 2020 z tyłu
fot. Toyota

Więcej mocy!

Obecne silniki Diesla pojemności 2,4 litra i mocy 150 KM zastąpią potężne 2,8-litrowe jednostki, które wygenerują aż 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Choć emisja CO2 wzrośnie do 204 g/km (ku niezadowoleniu Unii Europejskiej), to klienci będą zadowoleni z wydajności. Z tyłu głowy warto pamiętać, że Toyota ma w swojej flocie mnóstwo niskoemisyjnych pojazdów, co ułatwia podejmowanie takich decyzji.

Nowa Toyota Hilux 2020 z góry
fot. Toyota

Z 6-stopniową manualną lub automatyczną skrzynią biegów sprint od 0 do 100 km/godz. wyniesie tylko 10 sekund (2,8 sek. szybciej od obecnej jednostki). To bardzo przyzwoity wynik dla tak masywnej konstrukcji, która w każdym układzie kabinowym będzie mieć ładowność 1 tony i zdolność holowniczą 3,5 tony.

Nowa Toyota Hilux 2020 otwarty tył
fot. Toyota

Wygodniej i skuteczniej

Komfort i właściwości jezdne nowego Hiluxa zostały poprawione dzięki ulepszeniom zawieszenia i wspomagania kierownicy. W modelach z napędem na jedną oś elektronika będzie w stanie odwzorować działanie mechanicznej szpery. Poprawi to zdolności off-roadowe jak w przypadku najpopularniejszej opcji 4×4. W pracach rozwojowych udział brał m.in. dwukrotny mistrz F1, Fernando Alonso.

Nowa Toyota Hilux 2020 wnętrze
fot. Toyota

Do wnętrza trafił nowy, 8-calowy ekran multimedialny zamontowany na konsoli środkowej. Zastosowano mechaniczne przyciski i pokrętła zapewniając tym lepszą obsługę w każdych warunkach jazdy. Ulepszony system infotainmentu oferuje szybsze oprogramowanie i reaktywność ekranu. Zawiera też wbudowane Apple CarPlay i Android Auto do integracji ze smartfonem. Warto zwrócić uwagę na 9-głośnikowy system car audio JBL Premium Sound zawierający 8-kanałowy wzmacniacz o mocy 800 W i technologię CLARi-Fi.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News