To będzie wielki skandal! Silniki Diesla trafią na śmietnik historii razem z hybrydami. Oto dowody na ekologiczne oszustwo

To będzie wielki skandal! Silniki Diesla trafią na śmietnik historii razem z hybrydami. Oto dowody na ekologiczne oszustwo

Podaj dalej

Choć samochody hybrydowe reklamowane są jako niezwykle ekologiczne pojazdy, to w rzeczywistości zatruwają środowisko dużo bardziej niż się wydaje. Organizacja Transport & Environment (T&E) zleciła wykoanie rzeczywistych testów emisji spalin aut hybrydowych. Wyniki są druzgocące i może to być największa afera motoryzacyjna od czasów dieselgate!

Co wykazały testy?

Testy przeprowadziła brytyjska firma Emissions Analytics. Do badania wzięto popularne hybrydy plug-in (PHEV) BMW X5, Volvo XC60 oraz Mitsubishi Outlander. Okazało się, że na pustej baterii samochody emitowały od trzech do ośmiu razy powyżej wartości podawanych przez producentów. Jeszcze gorzej było w trybie ładowania baterii, bowiem wtedy rozbieżność z deklaracją producenta była aż 12-krotna! Tak było w przypadku jazdy BMW X5.

KIEROWCO! JUŻ WKRÓTCE CZEKA NAS WYMIANA OPON. SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY! 

Wyniki badań rzeczywistej emisji hybryd plug-in

Producenci bronią się, że to styl jazdy kierowców wpływa na wyższą emisję spalin. Jednak to technologia nie pozwala na oszczędną jazdę, bowiem regeneracja baterii trwa długo. Zresztą BMW X5 i Volvo XC60, w ogóle nie mają funkcji szybkiego ładowania. Z kolei w Outlanderze podczas trybu elektrycznego silnik spalinowy może się uruchomić, jeśli akumulator jest za gorący lub za zimny. Może się to stać także w przypadku gwałtownego przyspieszania lub włączonej klimatyzacji.

Silniki Diesla, benzyna, hybrydy do odstrzału?

To pewnego rodzaju oszustwo w przypadku hybryd może nieść ze sobą daleko idące konsekwencje. Chodzi przede wszystkim o pieniądze, ponieważ to dzięki sprzedanym hybrydom (a w zasadzie deklarowanej emisji spalin) producenci są w stanie spełnić rygorystyczne normy Unii Europejskiej. Niektórzy wręcz na tym zarabiają sprzedając tzw. kredyty emisyjne dla tych, którzy nie zdołali sprzedać wystarczającej liczby aut zero- lub niskoemisyjnych. Auta PHEV mają także często preferencyjne stawki podatkowe, uprawnienia, a nawet dotacje.

KIEROWCO! JUŻ WKRÓTCE CZEKA NAS WYMIANA OPON. SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY! 

FPPE - Fundacja Promocji Pojazdów ElektrycznychRafał Bajczuk, Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych: Powinniśmy w Polsce jak najszybciej zrezygnować z 50% ulgi w podatku akcyzowym, którą obecnie otrzymują wszystkie samochody hybrydowe. W dzisiejszych czasach, kiedy samochody elektryczne są powszechnie dostępne i stają się coraz tańsze, nie ma uzasadnienia dla subsydiowania samochodów z silnikami spalinowymi.

Wnioski z badań T&E chce przekazać Komisji Europejskiej, aby natychmiast ukróciła obniżanie emisji za sprzedaż hybryd. W przyszłym roku Unia Europejska dokona przeglądów celów redukcji emisji z samochodów na 2025 i 2030 rok, co może doprowadzić nawet do zaostrzenia i tak wyśrubowanych limitów. Obecnie wynosi on 90 g/km, co jest nieosiągalnym wynikiem dla prawie wszystkich aut spalinowych.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News