Ten SUV pali tylko 1,4 l/100 km! Gdy zobaczysz tę tabelkę, zrozumiesz dlaczego kierowcy oszaleli na jego punkcie

Ten SUV pali tylko 1,4 l/100 km! Gdy zobaczysz tę tabelkę, zrozumiesz dlaczego kierowcy oszaleli na jego punkcie

Ford Kuga PHEV pali 1,4 litra na setkę

Podaj dalej

Nadwozie SUV to dziś zdecydowanie najchętniej wybierana bryła nadwozia, na którą decyduje się prawie co druga osoba. Duża masa sprawia, że w większości przypadków większe bezpieczeństwo jest okupione wyższym spalaniem. Jednak rynek podbijają już SUV-y nowej generacji, a najlepszy z nich pali tylko 1,4 l benzyny na setkę! Nic dziwnego, że klienci do salonów walą drzwiami i oknami.

Tak niesamowitymi osiągami jest w stanie pochwalić się nowy Ford Kuga PHEV. Co miesiąc w Unii Europejskiej sprzedają się ich tysiące i jak już informowaliśmy, to sensacyjny lider hybryd plug-in. Oszczędności związane z posiadaniem takiej wersji przekładją się na zachowanie w portfelu tysięcy złotych. Trzeba jednak pamiętać o kolosalnej różnicy w spalaniu między hybrydą plug-in, hybrydą i miękką hybrydą. Najlepiej pokazuje to poniższa tabela.

Ford Kuga Spalanie na 100 km Emisja CO2
Hybryda plug-in 1,4 l 32 g/km
Hybryda 5,4-5,7 l 125-132 g/km
Miękka hybryda 4,9-5,1 l 127-134 g/km
Diesel 5,2-5,9 l 137-155 g/km
Benzyna 6,6-6,8 l 149-155 g/km

Tajemnica niskiego spalania

Dlaczego akurat hybryda z wtyczką umożliwia zejście do poziomu spalania 1,4 l/100km? Jest to związane z możliwością częstszego wsparcia jednostki spalinowej przez silnik elektryczny. Ładując niewielką baterię przez kabel, w przypadku Forda Kuga otrzymujemy codziennie zasięg elektryczny 56 km. Nie chodzi nawet o to, że można jeździć wyłącznie na prąd (w aglomeracji miejskiej w zupełności wystarczy). Przede wszystkim silnik elektryczny wspomaga silnik benzynowy w kluczowych momentach, np. podczas ruszania.

W takim układzie jednostka spalinowa jedzie z lekkimi obciążeniami, co przekłada się na niewyobrażalnie niskie wartości zużycia paliwa. Bez ładowania kablem oczywiście także można naładować baterię (14,4 kWh), ale wówczas trwa to bardzo powoli. Silnika elektrycznego nie da się wtedy wykorzystać tak często i spalanie auta wyposażonego w ciężką baterię skacze prawie pięciokrotnie. Do jazdy z ładowaniem regeneracyjnym lepiej nadaje się zwykła hybryda (bateria 1,1 kWh) lub miękka hybryda, która przebija w spalaniu osiągnięcia Diesla.

Ford Kuga PHEV

Daleki zasięg

Jak widać zaawansowana elektryfikacja może trafić w gusta nawet zapalonych miłośników samochodów spalinowych. Ford Kuga PHEV ma pod maską słusznej wielkości 2,5-litrowy silnik o mocy 190 KM, który wraz z silnikiem elektrycznym daje 225 KM. Z takim pakietem 1,5-tonowy SUV rozpędza się do setki w 9,2 sekundy, a spalanie benzyny przy normalnej jeździe to tylko 1,4 l na setkę. Co ważne w dzisiejszych czasach, Ford Kuga jako hybryda plug-in emituje zaledwie 32 g/km CO2, jeśli często wykorzystuje napęd elektryczny.

Hybryda typu plug-in – jedyny kompromis, który zadowoli każdego. Ford Kuga PHEV sprawi, że zapomnisz o Dieslu

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News