Ten nowy SUV w Polsce totalnie pozamiatał konkurencję! Cena śmiesznie niska, a w środku luksusy

Ten nowy SUV w Polsce totalnie pozamiatał konkurencję! Cena śmiesznie niska, a w środku luksusy

Volvo XC60

Podaj dalej

Przez problem z dostępnością chipów, początek roku nieco zakłamał obraz upodobań motoryzacyjnych Polaków. Okazuje się, że kierowcy w naszym kraju nadal uwielbiają zwłaszcza jednego SUV-a. Nic dziwnego, bo za względnie niską cenę otrzymuje się luksus, nowoczesność i bezpieczeństwo. Dodatkowo teraz zadebiutowała jego najnowsza generacja.

Ten SUV znów jest numerem 1 w Polsce

Po tym jak w styczniu Audi Q5 zdominowało segment premium w Polsce, w lutym sytuacja wróciła do „normlaności”. Na tron powrócił model, który od 3 lat niepodzielnie rządzi na polskim rynku. Mowa o Volvo XC60, którego w lutym zarejestrowano aż 481 razy. Obecnie ten luksusowy SUV jest dostępny w cenie nawet 163 500 zł. W porównaniu z BMW X3 (213 000 zł) jest to śmiesznie niska cena.

Volvo XC60 2022
fot. Volvo

Niewiele zabrakło, aby Volvo zgarnęło modelowy dublet dzięki świetnym wynikom sprzedaży XC40 (271 szt.). Sukcesowi zapobiegła dobra sprzedaż BMW serii 3, choć 286 zarejestrowanych w egzemplarzy mocno odbiega od rezultatu Volvo XC60. BMW to jednak lider segmentu premium (1 690 szt.), bowiem w pierwszej piątce wyników sprzedaży ma aż 3 modele. Oprócz serii 3 są to X3 (263) oraz seria 5 (246).

Za top 5 uplasował się osobowy kwartet Audi, konkretnie A4 (200), A3 (198), A6 (196) i Q3 (184). Najlepsze w styczniu Audi Q5 znalazło tylko 147 nabywców, nie łapiąc się do pierwszej dziesiątki, którą skompletował Mercedes Klasa C. Mimo odległej pozycji najlepszego Mercedesa, niemiecka marka była drugą w lutowym rankingu (1 466). Brandowe podium uzupełniło Audi (1 384), wyprzedzając Volvo (1 007) i Lexusa (403).

BMW X3 2022
fot. BMW

Jak to wygląda po 2 miesiącach?

Sumując rezultaty z pierwszych dwóch miesięcy 2022 r., znakomite wyniki lutego pozwoliły wrócić Volvo XC60 na fotel lidera polskich wyników sprzedaży (648 szt.). Styczniowy lider Audi Q5 (po lutym 452 szt.) wypadł poza podium, ponieważ wyprzedziły go BMW serii 3 (573) oraz BMW X3 (496). Próg 400 egzemplarzy po dwóch miesiącach udało się jeszcze osiągnąć BMW serii 5 (448), Audi Q3 (402) i Volvo XC40 (400).

Od początku roku tylko BMW sprzedało w Polsce ponad 3 tys. aut klasy premium, a dokładnie 3 280 szt. Audi i Mercedes idą łeb w łeb notując odpowiednio 2 549 i 2 543 rejestracji. Markowe podium na razie jest poza zasięgiem Volvo (1 490). Jednak jego czwarte miejsce także jest niezagrożone przez Lexusa (689) czy Mini (551). Polskie top 10 kompletują Porsche (316), Alfa Romeo (290), Land Rover (173) oraz ex aequo Jaguar i DS (po 74). Za ich plecami czai się Tesla (66), którą w 2022 r. zarejestrowano 66 razy, ale jej wynik zapewne wystrzeli na koniec kwartału.

Tesla Model 3
fot. Tesla

Czarne chmury nad segmentem

Ogólnie segment premium w Polsce ma się coraz gorzej. W porównaniu do początku 2021 r., sprzedało się o 13 proc. mniej samochodów. Niestety nie widać szans na poprawę, bowiem do braku dostępności półprzewodników doszły rosnące koszty działalności gospodarczej. W dodatku wojna na Ukrainie zakłóciła łańcuch dostaw, przez co kolejne miesiące mogą być jeszcze gorsze dla segmentu premium.

Źródło: IBRM Samar

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News