Ten nowy SUV od Hyundaia jest w Polsce oferowany za śmieszne pieniądze. Powyżej 80 km/h może być różnie [WIDEO]

Ten nowy SUV od Hyundaia jest w Polsce oferowany za śmieszne pieniądze. Powyżej 80 km/h może być różnie [WIDEO]

Hyundai Ioniq 5

Podaj dalej

Obecnie w Polsce nie trzeba wielkiej fortuny na bardzo innowacyjnego SUV-a. Hyundai Ioniq 5 z dotacją 27 tys. zł z programu „Mój elektryk” jest oferowany od 159 900 zł. Jak na elektrycznego crossovera z innowacyjną technologią to śmiesznie tanio. Ma jednak pewien mankament, który ujawnia się przy prędkości powyżej 80 km/h.

Hyundai Ioniq 5 w teście łosia

Elektryfikacja poprawiła osiągi zwykłych samochodów osobowych podczas przyspieszania w linii prostej. Jednak dużo bardziej pogorszyła zdolność do zwinnego i bezpiecznego skręcania. Baterie są ciężkie, co oznacza, że ​​pojazdy elektryczne często nie hamują ani nie skręcają tak dobrze, jak auta spalinowe. Wyraźnie obnaża to słynny test łosia, czyli symulacji nagłej zmiany pasa w celu ominięcia przeszkody. Elektryczne SUV-y miewają w nich spore tarapaty.

Kanał Km77 wykonując wspomniany sprawdzian miewał problemy z Hyundaiem Ioniq 5 już przy 77 km/h. Poprawa nastąpiła po podkręceniu trybu hamowania regeneracyjnego, który na poziomie 3 (z 4 dostępnych) dawał efekt hamowania silnikiem. Z takimi ustawieniami udało się zaliczyć test łosia przy imponujących 80 km/h. Jednak powyżej tej prędkości koreański SUV już pożerał pachołki, wykazując tendencję do podsterowności.

Jak oceniać ten rezultat?

Samochody, które osiągają 80 km/h w teście łosia należą do czołówki. Nie jest to, co prawda rekordowe 85 km/h Citroena Xantia Activa V6 z 1999 r., ale to na pewno bardzo przyzwoity poziom. Porównując go z innymi elektrycznymi SUV-ami, to lepsza była tylko Tesla Model Y (83 km/h). Hyundai Ioniq 5 w tyle zostawia m.in. siostrzaną Kię EV6 (78 km/h), Volkswagena ID. 4 (73 km/h) czy Skodę Enyaq (67 km/h). Dobry rezultat nie zmienia jednak faktu, że ciężki elektryk nie grzeszy zwinnością bez wysokiego poziomu hamowania regeneracyjnego.

Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5 jest oferowany w 4 wersjach silnikowych i dwoma rodzajami pakietu baterii. Najtańszą opcją jest wersja 170-konna z baterią o pojemności 58 kWh. Z tym zestawem akumulatorów jest także dostępna moc 235 KM, ale tylko w wyższych wersjach wyposażenia. Dalsze zasięgi można osiągnąć z baterią o pojemności 73 kWh, gdzie do wyboru są silniki o mocy 217 KM i aż 306 KM. Zakup w polskim salonie daje 8 lat gwarancji na baterię samochodu elektrycznego.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News