Ten nowy SUV Dacii za 37 tys. zł okazuje się wielkim hitem! Śmiesznie niska cena sprawia, że kierowcy oszaleli na jego punkcie

Ten nowy SUV Dacii za 37 tys. zł okazuje się wielkim hitem! Śmiesznie niska cena sprawia, że kierowcy oszaleli na jego punkcie

Dacia Spring Electric

Podaj dalej

W 2021 r. sprzedaż Dacii wzrosła o 3 proc., co w dużej mierze można przypisać nowemu SUV-owi. To przełomowy model na rynku europejskim, który swoją niezwykle niską ceną (nawet 37 tys. zł) przyciąga wielu kierowców.

Dacia Spring zadebiutowała w marcu 2021 r. i od tego czasu zarejestrowano 27 876 egzemplarzy z 46 000 zamówionych. Elektryczny, kompaktowy SUV najpierw trafił do wypożyczalni samochodów, a dopiero w trzecim kwartale do klientów detalicznych. Poziom zainteresowania nim zwiększyła także opcja z usuniętą tylną kanapą, czyniąc z niego samochód użytkowy dla firm.

Dacia Spring

SUV w dyskontowej cenie

Jednak to nie klienci flotowi tak pokochali Dacię Spring. Jak ujawnił szef sprzedaży i marketingu Dacii, Xavier Martinet – 80 proc. sprzedaży modelu trafiło do prywatnych nabywców. Kluczem do sukcesu, jak zwykle w przypadku rumuńskiej marki okazała się cena. Średnio wyjściową wartością było 17 tys. euro (w Polsce od 79 900 zł), podczas gdy inne „tanie” elektryki w Europie kosztują zazwyczaj od 30 tys. euro (ok. 135 tys. zł).

Jednak zwłaszcza na Starym Kontynencie obowiązują hojne dopłaty na zakup auta na prąd. W Polsce z wykorzystaniem środków z programu „Mój elektryk”, Dacia Spring może kosztować nawet 52 900 zł. Co ciekawe, jeszcze taniej kupi go u siebie Niemiec, który zapłaci 11 tys. euro (ok. 49 800 zł). Najtaniej z dopłatami elektryczny SUV wychodzi w Rumunii, gdzie nabywca musi wydać zaledwie 8250 euro (ok. 37 tys. zł).

Dacia Spring

Jeśli dodasz do tego niskie koszty eksploatacji, otrzymujemy samochód niemal idealny dla ludzi żyjących w miastach lub w ich pobliżu. Badania Renault (właściciela Dacii) wykazały, że właściciele Springów przejeżdżali średnio 31 km dziennie, ładując auto raz, góra dwa razy w tygodniu. Zasięg Dacii Spring w cyklu mieszanym wynosi 230 km (WLTP). To aż nadto dla tych, którzy potrzebują przemieszczać się po mieście i mających też inne auto w rodzinie.

Dacia łata finanse Renault

Największymi rynkami zbytu Dacii Spring były Francja, Rumunia, Włochy i Niemcy. W tym pierwszym kraju elektryczny mini SUV świetnie konkurował ze spalinowymi autami miejskimi. Dacii Spring sprzedało się tam (11 386) niemal tyle co Toyot Aygo (13 724), a w pokonanym polu znalazły się Peugeot 108 i Citroen C1. W Italii w październiku pierwszy elektryk Dacii był najlepiej sprzedającym się autem na prąd. Co ważne, aż 80 proc. nabywców Springa po raz pierwszy w życiu kupiło Dacię. Sukces modelu pozwolił też pogrążonej w długach Grupie Renault osiągnąć cele z zakresu emisji spalin i uniknąć płacenia kar wobec Unii Europejskiej.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News