Ta tajemnicza sylwetka to może być hot hatch dla fanów WRC. Kilka rzeczy wskazuje, że to Hyundai i20 N!

Ta tajemnicza sylwetka to może być hot hatch dla fanów WRC. Kilka rzeczy wskazuje, że to Hyundai i20 N!

Ta tajemnicza sylwetka to może być hot hatch dla fanów WRC. Kilka rzeczy wskazuje, że to Hyundai i20 N!

Podaj dalej

Z powodu odwołania Salonu Samochodowego w Genewie, Hyundai nie mógł dokonać prezentacji na żywo nowej odsłony modelu i20. Teraz wypuścił zwiastun, który rozpoczął lawinę spekulacji.

Teaser podkreśla podstawowe akcenty stylistyczne trzeciej generacji popularnego hatchbacka. Wygląd bazowej i20-tki został zresztą ujawniony już w drugiej połowie lutego, gdy najpierw doszło do wycieku oficjalnych zdjęć. Niedługo potem Hyundai pokazał już ten model oficjalnie w internecie.

To co jednak najważniejsze w powyższym zwiastunie, zobaczyliśmy na samym końcu. Pojawia się tam bardziej sportowa sylwetka i napis „Ciąg dalszy nastąpi…”. To zrodziło falę spekulacji o tym, czy jest to jedynie stylistycznie przypudrowany i20 N Line czy też rasowy i20 N, który jeszcze nigdy nie dostał fabrycznego tuningu wydajnościowego.

O sportowym charakterze przekonuje przede wszystkim większy tylny spojler na dachu. Porównując fotografie bazowego modelu i zacienionej sylwetki sportowej odmiany można dostrzec także wyższą linię maski, co może sugerować osadzenie większego silnika. Plotkuje się o 4-cylindrowym silniku 1,6 turbo i mocy ok. 200 KM.

Większego jednostki napędowej raczej nie otrzymałaby wersja N Line, więc jest wysoce prawdopodobne, że to zapowiedź Hyundaia i20 N, który ma być symbolem sukcesów koreańskiej marki w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Fabryczna ekipa Hyundaia w 2019 r. po raz pierwszy w historii wywalczyła tytuł w WRC wśród producentów.

Rozwiązania dla hot hatcha z segmentu B testowano już w ubiegłym roku, m.in. na torze Nurburgring. Wówczas używano do testów nadwozia drugiej generacji po liftingu, ale sprawdzano w niej mechanikę dla nowej konstrukcji. Hyundai i20 N może zostać ujawniony w dalszej części roku, ale do salonów ma trafić najwcześniej w 2021 r.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News