Ta nowa Skoda w Polsce kosztuje śmieszne pieniądze. Wyposażenie full wypas, a cena wyjątkowo niska

Ta nowa Skoda w Polsce kosztuje śmieszne pieniądze. Wyposażenie full wypas, a cena wyjątkowo niska

Skoda Fabia Monte Carlo wnętrze

Podaj dalej

Nowa Skoda Fabia Monte Carlo miała swoją światową premierę 15 lutego br., a już zaledwie 2 dni później dołącza do oferty marki na polskim rynku. Wariant Monte Carlo symbolizuje rajdowe korzenie Skody, a jego cena jest zaskakująco niska.

Sportowo-lifestylowy wariant Monte Carlo ma swój wkład w sukces modelu Fabia już od 2011 r. Nowa wersja modelu, zainspirowana licznymi zwycięstwami marki w legendarnym Rajdzie Monte Carlo, dołącza do oferowanych obecnie wersji wyposażenia. Popularny model od momentu premiery jest w ofercie w wariantach Active, Ambition oraz Style.

Skoda Fabia Monte Carlo 2022
fot. Skoda

Fabia na bogato

Dla klientów, którzy dotychczas wybierali tę ostatnią wersję, Monte Carlo może stanowić ciekawą alternatywę. Oba warianty cechuje bogate wyposażenie standardowe. Przy czym wersja Monte Carlo zapewni dodatkowo sportowe odczucia we wnętrzu. To także usportowiony wygląd samochodu oraz ciekawe dodatki, np. lakier metalizowany w standardzie.

Dostępne opcje układu napędowego obejmują trzycylindrowe silniki 1.0 MPI (80 KM) oraz 1.0 TSI (110 KM), a także czterocylindrowy 1.5 TSI o mocy 150 KM. Silnik o mocy 80 KM dostępny jest z manualną, 5-biegową przekładnią. 1.0 TSI jest oferowany zarówno z manualną 6-biegową skrzynią, jak i z automatem DSG. Topowa wersja silnikowa 1.5 TSI dostępna jest wyłącznie z siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią DSG.

Ile kosztuje Skoda Fabia Monte Carlo?

W zależności od jednostki napędowej cena Skody Fabia Monte Carlo zaczynają się od nawet 75 100 zł. Tak śmiesznie niska cena jest dostępna tylko z najsłabszym 80-konnym silnikiem 1.0 MPI. Fabia ze 110-konnym motorem 1.0 TSI w wariancie Monte Carlo kosztuje 80 100 zł (manual) lub 85 100 zł (automat). Za najmocniejszą wersję z jednostką 1.5 TSI o mocy 150 KM trzeba zapłacić 92 900 zł.

Skoda Fabia Monte Carlo 2022 - polski cennik
fot. Skoda

Dynamiczne proporcje i emocjonujący design

Fabia Monte Carlo czwartej generacji, zbudowana na modułowej platformie MQB-A0 Grupy Volkswagen, charakteryzuje się dynamicznym i emocjonującym designem. To wrażenie podkreślają detale, takie jak czarna ramka efektownego grilla Skody, charakterystyczne dla modelu przednie i tylne spojlery, czarny tylny dyfuzor i obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy od 16 do 18 cali. Precyzyjnie wycięte reflektory Fabia Monte Carlo są standardowo wyposażone w technologię LED. Gama wyposażenia standardowego obejmuje również światła przeciwmgielne. Nowa Fabia Monte Carlo wyjeżdża z fabryki na czarnych, polerowanych 16-calowych obręczach Proxima ze zdejmowanymi, aerodynamicznie zoptymalizowanymi plastikowymi nakładkami. W opcjonalnym wyposażeniu są także 17-calowe obręcze Procyon, również z nakładkami Aero i błyszczącym czarnym wykończeniem, oraz 18-calowe obręcze kół Libra.

Skoda Fabia Monte Carlo
fot. Skoda

Najlepsza aerodynamika w segmencie

Dzięki wyrafinowanym detalom, takim jak aktywnie regulowana przesłona chłodnicy w dolnym wlocie powietrza w przednim zderzaku, najnowsza Fabia wyznacza nowy punkt odniesienia w swoim segmencie, ze współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym od 0,28 (cd). Aby jeszcze bardziej poprawić aerodynamikę, aktywnie regulowane listwy żaluzji chłodzącej zamykają się automatycznie, gdy nie ma potrzeby chłodzenia. Daje to oszczędność paliwa do 0,2 l na 100 km podczas jazdy ze stałą prędkością 120 km/h. Na każdy kilometr przejechany z zamkniętą przesłoną, nowa Fabia Monte Carlo emituje do pięciu gramów mniej CO2. Aby zapewnić wysoki poziom chłodzenia lub uwzględnić krótkie przestoje, system otwiera przesłonę, aby do środka mogła wpłynąć maksymalna ilość powietrza.

Bogate wnętrze

Powiększone wnętrze nowego modelu zostało wyposażone w sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Uwagę zwraca też trójramienna kierownica wielofunkcyjna, wykończoną skórą z eleganckimi przeszyciami. Wnętrze utrzymane jest w znacznej części w kolorze czarnym, z ozdobną listwą deski rozdzielczej, częściami konsoli środkowej i klamkami drzwi z odcieniem czerwieni. Podłokietniki na przednich drzwiach i dolną część deski rozdzielczej wykończono wzorem z efektem włókna węglowego. Gama standardowego wyposażenia modelu Fabia Monte Carlo obejmuje również nowe oświetlenie Ambiente LED. Dzięki niemu  które oświetla dekoracyjne wykończenie deski rozdzielczej na czerwono. Fabia Monte Carlo może zostać dodatkowo zaopatrzona w wiele funkcji bezpieczeństwa i komfortu, a także w nowoczesny system infotainment.

Skoda Fabia Monte Carlo 2022
fot. Skoda

Cyfrowy zestaw wskaźników i komfortowe rozwiązania

Skoda Fabia Monte Carlo to pierwszy model z tego wariantu dostępny z cyfrowym zestawem wskaźników. Nowy 10,25-calowy wyświetlacz oferuje bardziej dynamiczny wygląd tła. Opcjonalny wirtualny kokpit, jak inaczej określany jest zestaw wskaźników cyfrowych, może wyświetlać między innymi logo stacji radiowych, okładki albumów muzycznych i zapisane zdjęcia rozmówców. Ponadto, mapa może powiększać skrzyżowania i wyświetlać je w osobnym oknie. Inne opcjonalne dodatki obejmują podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną szybę przednią dla większego bezpieczeństwa i komfortu zimą.

Najwyższe standardy bezpieczeństwa

Nowa Fabia Monte Carlo wyposażona w opcjonalną funkcję Travel Assist zapewnia nowoczesne wsparcie podczas jazdy. Jedno dotknięcie przycisku pozwala aktywować kilka systemów asystujących. Przy prędkości do 210 km/h, tempomat adaptacyjny (ACC) automatycznie dostosowuje prędkość samochodu do pojazdów jadących z przodu. Zintegrowany system Lane Assist pomaga utrzymać pojazd na pasie ruchu, wykonując w razie potrzeby nieznaczne korekty kierwonicą. Travel Assist wykorzystuje także funkcję Hands-on Detect, aby sprawdzić, czy kierowca dotyka kierownicy.

Skoda Fabia Monte Carlo 2022
fot. Skoda

System Park Assist pomaga w manewrach parkowania. Asystent działa przy prędkości do 40 km/h, wyświetlając odpowiednie miejsca do parkowania równoległego i zatokowego. Co ważne, w razie potrzeby może przejąć sterowanie kierownicą. Co więcej, system Manoeuvre Assist wykrywa przeszkodę przed lub za samochodem podczas parkowania i automatycznie uruchamia hamulce. Dostępny jest również m.in. system rozpoznawania znaków drogowych oraz standardowy Front Assist, który antycypując wydarzenia na drodze chroni pieszych i rowerzystów.

Aż dziewięć poduszek powietrznych i pięć gwiazdek w testach Euro NCAP

Nową Fabię Monte Carlo wyposażono w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, kurtynowe poduszki powietrzne oraz przednie boczne poduszki powietrzne. W standardzie znajdują się również zaczepy ISOFIX i Top Tether na przednim siedzeniu pasażera (tylko w Unii Europejskiej) oraz na zewnętrznych tylnych siedzeniach.

Skoda Fabia Monte Carlo 2022
fot. Skoda

Warto dodać, że w referencyjnym teście bezpieczeństwa zderzeniowego przeprowadzonym przez niezależny Europejski Program Oceny Nowych Samochodów (Euro NCAP), model Fabia uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Zdobył tym samym najwyższy wynik wśród aut kompaktowych, testowanych w 2021 roku.

Źródło: Skoda

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News