Szaleństwo! Kierowcy wykupują tego SUV-a póki jest. Jazda nim po mieście jest tańsza niż w Seicento z LPG [TABELA]

Szaleństwo! Kierowcy wykupują tego SUV-a póki jest. Jazda nim po mieście jest tańsza niż w Seicento z LPG [TABELA]

Ford Kuga PHEV liderem sprzedaży

Podaj dalej

O tym, że prawie co drugi kierowca jako nowy samochód wybiera SUV-a nikogo już nie dziwi. Jednak coraz częściej klienci szukają masywnego auta, które spala mało paliwa w mieście. Współczesne technologie pozwalają na pogodzenie tych wydawałoby się wykluczających się cech. Najnowsze wyniki sprzedaży pokazują, że w tym segmencie mamy coraz mocniejszego lidera.

Tabela mówi wszystko

Jeszcze do niedawna wydawało się, że najtańszą opcją na podróżowanie jest mały samochód z LPG. Jednak dziś nowe SUV-y potrafią spalać w mieście nie 14 litrów, a 1,4 litra benzyny na 100 km! Jak to możliwe? To zasługa technologii obecnej w hybrydach plug-in. Jednostka spalinowa jest bowiem wspierana przez silnik elektryczny w momentach, które są najbardziej paliwożerne. Te niesamowite wyniki spalania udało się osiągnąć w nowym Fordzie Kuga PHEV, dzięki czemu coraz bardziej odsadza konkurencję.

Wyniki sprzedaży PHEV w Europie styczeń-lipiec 2021
graf. Car Industry Analysis

Widać to w tabeli podsumowującej sprzedaż hybryd plug-in w Europie. Jak już informowaliśmy, na koniec pierwszego półrocza Ford Kuga PHEV sensacyjnie wyprzedził w tej grupie pojazdów Volvo XC40. W lipcu trend był niezmienny i kompaktowy SUV spod znaku błękitnego owalu wyraźnie odskoczył rywalom. Od stycznia do lipca 2021 r. zarejestrowano 28 189 egzemplarzy Forda Kuga PHEV. Volvo XC40 nie dość, że zaczęło oddalać się od pierwszego miejsca, to w dodatku zostało minimalnie podgonione przez hybrydowego Peugeota 3008.

Dlaczego wszyscy lgną do Kugi?

Na coraz wyraźniejsze prowadzenie Forda Kuga PHEV składa się oczywiście kilka czynników. Klienci w Europie coraz częściej obok bezpieczeństwa, wymagają także łatwego manewrowania po mieście i niskich kosztów eksploatacji. Taką uniwersalność zapewnia Ford Kuga PHEV, którego można zaliczyć do kompaktowych SUV-ów, który oprócz gabarytów, wyposażony jest w szereg systemów asystujących, np. podczas parkowania.

Ford Kuga parkowanie

Pod maską znajduje się 2,5-litrowy silnik benzynowy, którego pojemność i moc (225 KM) może z pozoru szokować. Jednak połączenie go z napędem elektrycznym daje niesamowite efekty. Średnie spalanie (przy ładowaniu z gniazdka) wynosi tylko 1,4 litra na setkę. W zasadzie może to być i zero, bowiem zasięg elektryczny to 56 km, czyli więcej niż zazwyczaj potrzeba jednego dnia w mieście. W nocy auto bezpiecznie naładuje się „do pełna”, dzięki czemu o stacji benzynowej trzeba będzie pamiętać tylko przy dłuższych wycieczkach.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News