Potężny chaos na stacjach paliw! Benzyna wydawana jest za darmo, jeśli zrobisz tylko tę jedną rzecz

Potężny chaos na stacjach paliw! Benzyna wydawana jest za darmo, jeśli zrobisz tylko tę jedną rzecz

Benzyna za darmo od Toyoty

Podaj dalej

Dla wielu kierowców może to być zaskakujące, ale Toyota uruchomiła program, w którym funduje darmową benzynę! Jeśli jest się użytkownikiem coraz popularniejszego modelu, można liczyć na całkowity zwrot zatankowanego paliwa. To jednak nie wszystko, bo oprócz zwrotu benzyny, japońska marka dorzuca nieodpłatnie drugi samochód.

Toyota wpadła w niemałe tarapaty po tym jak w amerykańskiej Kalifornii wystrzeliła sprzedaż nowej generacji modelu Mirai. Wodorowa limuzyna jest zeroemisyjna i w przeciwieństwie do aut elektrycznych z baterią, tankuje się błyskawicznie. Problem w tym, że od pewnego czsau zatankowanie wodoru w Kalifornii jest ogromnym wyzwaniem. Mimo milionowych inwestycji, stacji jest tam mało, a kuleje także produkcja i dystrybucja gazu wodorowego. O zgrozo, Kalifornia jest dziś największym producentem wodoru w USA!

Toyota Mirai

Darmowa benzyna zamiast wodoru

Amerykanów ogarnęła ogromna frustracja, ponieważ dali się namówić na nową technologię, a od kilku lat jest ona dla nich utrapieniem. „Mam samochód [Mirai – przyp. red] od ponad 2,5 roku i sytuacja z paliwem jest coraz gorsza” – grzmi jeden z użytkowników wodorowej Toyoty. „Płacimy za samochody, których nie możemy używać. Dzięki Bogu, że mój leasing wkrótce dobiega końca” – dodaje. Warto zauważyć, że Toyota oferowała leasing Miraia z 3-letnim okresem darmowego tankowania (do 15 tys. dol.).

Przytoczony komentarz nie jest odosobniony, dlatego Toyota musiała zdecydowanie zareagować. Tymczasowe rozwiązanie jest jednak dość kuriozalne. Otóż Japończycy zdecydowali się, aby nabywcy Miraia otrzymywali bezpłatnie spalinowy samochód zastępczy. Do tego dochodzi pełny zwrot za tankowanie benzyny. Wystarczy zbierać rachunki i Toyota powinna zwrócić całość wartości paliwa. Choć sytuacja ma ulec poprawie, to ciężko oczekiwać, aby stało się to bardzo szybko.

Toyota Mirai

Infrastruktura to fundament

Po Kalifornii jeździ ok. 11 tys. aut elektrycznych z ogniwami paliwowymi, a stacji tankowania wodoru jest mniej niż 50. To sprawia, że w niektórych przypadkach konieczne są aż 2 transporty H2 dziennie. Pewnym ułatwieniem mogłoby być przejście z wodoru gazowego na ciekły. Cysterny są wtedy w stanie przetransportować prawie 8 razy więcej ton tego paliwa. Cała sytuacja udowadnia tylko jak ważna w przypadku nowych technologii zasilania aut jest rozbudowa infrastruktury i dystrybucji paliwa.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News