Polak kupił Teslę Model 3 i chwilę potem zaczęła śmierdzieć "zdechłym szczurem". Po tym, co usłyszał w serwisie, złapał się za głowę

Polak kupił Teslę Model 3 i chwilę potem zaczęła śmierdzieć "zdechłym szczurem". Po tym, co usłyszał w serwisie, złapał się za głowę

Tesla Model 3 śmierdzi

Podaj dalej

Na jednej z polskich grup dyskusyjnych o Tesli Modeli 3 pojawił się wpis, w którym użytkownik żali się na duży smród w aucie. Ku zaskoczeniu autora wpisu, inni też przyznali, że mają zapach „zdechłego szczura”. Okazuje się, że problem jest globalny, znany od lat, a mimo to Elon Musk nie dopilnował, aby go rozwiązać.

Pół roku temu pan Wojtek odebrał nową Teslę Model 3, ale już po dwóch miesiącach w aucie pojawił się odór. Jak sam określa zapach „zdechłego szczura” czuć każdorazowo po deszczu. Szybko okazało się, że podobny problem ma cała masa osób. „Samochód z marca tego roku, zapachy pojawiają się już od lipca” – żali się pan Damian. „Mam dokładnie to samo – auto z marca” – potwierdza pan Robert.

Tesla Model 3 w środku

Dlaczego Tesla Model 3 śmierdzi?

Klienci Tesli zaczęli kierować sprawę do polskiego serwisu amerykańskiego producenta. Tam mieli dostawać ofertę wymiany filtrów kabinowych oraz czyszczenia klimatyzacji za 830 zł netto. Niemożliwe jest wykonanie tego na gwarancji, ponieważ według Tesli jest to usługa dodatkowa.  – pisze pan Igor.

Sporo osób radzi jednak samemu dokonać wymiany filtrów kabinowych. Na YouTube pojawił się już nawet wideo poradnik jak należy to zrobić (wideo poniżej). Wiele osób potwierdziło, że natychmiast poczuło poprawę. Niektórzy podejrzewają, że podczas importu filtry wilgotnieją i gniją, po czym w określonych warunkach atmosferycznych zapach się nasila.

Nic nowego

Próbując poszukiwać informacji, od kiedy ktokolwiek zgłasza takie problemy, można dokopać się do materiałów pochodzących sprzed 3 lat. Wygląda na to, że Elon Musk od co najmniej 2019 r. nie zrobił nic, aby wyeliminować ten śmierdzący problem. Pojawiają się doniesienia, że w Stanach Zjednoczonych Tesla wykonuje czyszczenie klimatyzacji za darmo. Tam traktuje się to jako naprawę gwarancyjną, ponieważ ma to być wada konstrukcyjna.

Niestety z taką już chyba pozostanie, bowiem Elon Musk dostrzega tylko, że sprzedaż stale rośnie. W 2021 r. Tesla Model 3 ma duże szanse stać się pierwszym w historii Unii Europejskiej autem na prąd z baterią, który w ciągu 12 miesięcy sprzeda się w liczbie ponad 100 tys. egzemplarzy.

Przeczytaj również