Polacy stosujący zimą ten prosty trik wydają na Diesel, benzynę i LPG znacznie mniej. Wystarczy zrobić to tylko raz

Polacy stosujący zimą ten prosty trik wydają na Diesel, benzynę i LPG znacznie mniej. Wystarczy zrobić to tylko raz

Ten prosty trik obniża spalanie zimą

Podaj dalej

Zima to okres, w którym kierowcy w Polsce liczą się z tym, że ich samochody zużywają więcej paliwa. Jest to szczególnie dotkliwe przy obecnych cenach za Diesel, benzynę i LPG. Jednak coraz więcej Polaków stosuje prosty trik, który błyskawicznie niweluje ten problem. Można go poznać m.in. TUTAJ.

Wyższe spalanie zazwyczaj nie ma tylko jednej przyczyny. Jedną z nich jest niska temperatura, bowiem zimny silnik zawsze jest bardziej paliwożerny. Jednak równie istotnym elementem są opony zimowe. Sporo modeli na rynku z racji bieżnika dostosowanego do śnieżnych warunków ma wyższy opór toczenia. Kierowcy dbający o swoje bezpieczeństwo dotychczas musieli jakoś to przełknąć.

Na czym polega trik?

Opona Michelin Pilot Alpin 5

Okazuje się jednak, że nowe technologie potrafią już sobie z tym poradzić, o czym przeczytasz TUTAJ. Najnowsze rozwiązania inżynierów Michelin sprawiają, że ich opony zimowe mają zoptymalizowany opór toczenia. To oznacza, że zimą Diesel, benzyna lub LPG nie zużywa się w większym stopniu, a wręcz zapotrzebowanie spada. Zakup takiego rodzjau ogumienia to prosty trik, aby zredukować spalanie i to na lata.

Tak innowacyjne rozwiązania połączono bowiem z inną ważną technologią Evergrip, która zapewnia nieprawodpodobną żywotność opony. Testy TÜV wykazały, że zimówki Michelin są bezpieczne nawet, gdy bieżnik stępimy do prawnego minimum, czyli 1,6 milimetra. Jak to możliwe? Po prostu, w miarę zużywania się ogumienia, bieżnik opony zmienia m.in. szerokość kanałów lub wyłaniają się nowe lamele. Wszystko po to, aby opona utrzymywała swoje właściwości, niezależnie od głębokości bieżnika.

Opony zimowe całoroczne Michelin Crossclimate 2

Gdzie znaleźć takie innowacje?

Te wszystkie nowinki zawarto chociażby w popularnym modelu Michelin Alpin 6. Niezależne testy wykazały, że jest to najlepszy produkt na rynku pod względem hamowania i trakcji na śniegu przy dopuszczalnym poziomie zużycia. Można też iść skoczyć na półkę aut premium i wybrać jeszcze bardziej wydajne opony Michelin Pilot Alpin 5, które występują także w wersji dla SUV-ów. Takie ogumienie ląduje fabrycznie na nowych Porsche, BMW, Mercedesach-AMG i Audi.

Długą żywotnością i zoptymalizowanym oporem toczenia charakteryzują się także najlepsze na rynku opony całoroczne. Chodzi o opony Michelin Crossclimate 2 – najnowszą ewolucję rewolucyjnego ogumienia wielosezonowego. Oprócz niższego spalania można przy nich zaoszczędzić na sezonowych zmianach opon. Oczywiście zimówka na śniegu zawsze będzie wydajniejsza, ale poziom bezpieczeństwa w Crossclimate 2 jest oszałamiający.

opony-zimowe-caloroczne-michelin-crossclimate

Prędzej sprzedaż samochód niż te opony

To oczywiście jedne z wielu innowacyjnych modeli opon Michelin, które są dostępne na rynku. Z racji tego, że starczają na bardzo długo, można uznać je za jednorazowy zakup. Tak długo działające ogumienie zapewne zostanie na aucie do momentu jego sprzedaży. Więcej o technologiach Michelin oraz wszystkich modelach opon przeczytasz TUTAJ.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News