Polacy oszaleją na punkcie tej Skody! Nowa Fabia w tej wersji miała być tajemnicą, ale wyciekły nagrania [WIDEO]

Polacy oszaleją na punkcie tej Skody! Nowa Fabia w tej wersji miała być tajemnicą, ale wyciekły nagrania [WIDEO]

Skoda logo 2020

Podaj dalej

Skoda Fabia to jeden z najpopularniejszych modeli samochodów w naszym kraju. Polacy uwielbiają nie tylko wersję cywilną, ale także wyczynową, która jest uznawana za najlepszy „kliencki” samochód rajdowy. Mimo to, wraz z byłą gwiazdą WRC trwają kolejne prace rozwojowe, aby następna ewolucja była jeszcze lepsza.

Szybki kierowca szybkiej Skody

Sporty motorowe są niezwykle ważne dla Skody, bowiem historia zaangażowania w nie czeskiej marki sięga już 120 lat. Na razie producent z Mlada Boleslav nie zamierzał chwalić się postępem w rozwoju nowej, rajdowej Skody Fabia Rally2. Do sieci wyciekły jednak nagrania ze spektakularnych testów w Finlandii, gdzie wyczynowa Skoda z napędem na 4 koła dosłownie frunie między hopami w lesie. Już filmy pokazują, że będzie to niezwykle szybka maszyna.

Za sterami zasiadł zresztą też ekstremalnie szybki kierowca, Kris Meeke. Brytyjczyk jest byłym fabrycznym kierowcą m.in. Mini, Citroena i Toyoty. Gdyby nie jego tendencja do wypadania z trasy z pewnością dalej kontynuowałby starty w czołowej kategorii Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). Ujęcia z fińskich lasów udowadniają, że wciąż nie stracił nic ze swojej prędkości. Wciąż jeździ też bardzo efektownie, jak zresztą przystało na ucznia Colina McRae.

Murowany hit sprzedaży

Można się spodziewać, że nowa rajdówka Skody ponownie będzie hitem sprzedaży w Polsce i na świecie. Już dziś z 291-konnej Skody Fabia Rally2 evo korzystają tak czołowi kierowcy jak Kajetan Kajetanowicz (WRC 3) czy Miko Marczyk (ERC). Sporym wzięciem ten model cieszy się na naszym krajowym podwórki. W ostatniej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, Rajdzie Śląska pojawiło się w nim aż 9 załóg. Skoda Motorsport z pewnością ma już mnóstwo zapytań o dostępność rajdówki na bazie nowej Skody Fabia od czołowych stajni rajdowych.

O ile wyczynowa Skoda Fabia Rally2 ma 4-cylindrowy silnik 1.6 o mocy blisko 300 KM, to drogowa wersja jest dużo grzeczniejsza. W ofercie znajdują się wyłącznie 1-litrowe silniki z 3 cylindrami. Najtańsza wersji MPI (80 KM) zaczyna się od 59 100 zł, a odmiany TSI (95 lub 110 KM) to wydatek co najmniej 64 100 zł. W 2022 r. planowana jest wersja Monte Carlo, która stylistyką nawiązuje do rajdowego rodowodu marki. Nie należy jednak spodziewać się od niej wyższych osiągów silnika. Na razie nie ma też planów hybrydyzacji modelu zarówno drogowego, jak i rajdowego.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News