Polacy mają już nie tylko potwornie drogie paliwo, ale i drakońskie opłaty za OC! Można temu zapobiec, montując w aucie ten tani dodatek

Polacy mają już nie tylko potwornie drogie paliwo, ale i drakońskie opłaty za OC! Można temu zapobiec, montując w aucie ten tani dodatek

Drakońskie opłaty za ubezpieczenie OC

Podaj dalej

Kierowcy w Polsce mają coraz mniej wypchane portfele, nie tylko w związku z tym, że paliwo jest koszmarnie drogie. Dramatycznie podrożały też stawki za ubezpieczenie OC dla szkodowych właścicieli aut. Często odpowiedzialność za wypadek spada na kogoś niesłusznie. Dlatego teraz warto pomyśleć o tym, aby zabezpieczyć się przed wrobieniem w ogromne koszty.

Jedna kamerka to może być za mało

Coraz więcej kierowców przekonuje się, że warto zainwestować w wideorejestrator. Stłuczka, kolizja, wypadek lub inne niespodziewane zdarzenie na drodze – cokolwiek się wydarzy, zarejestrowany obraz z kamery samochodowej rozwieje wszelkie wątpliwości. Wiadomo, że niektórzy oszuści żyją z wyłudzania odszkodowań. Natomiast nagranie z kamerki to niezawodny dowód dla kierowcy, policji, a przede wszystkim dla sądu.

Jednak do tematu warto podejść raz a dobrze. Czasem jedno ujęcie może niczego nie wyjaśnić. Logiczne jest więc, że nagranie z dwóch kamer (przedniej i tylnej) jest w stanie przedstawić pełen obraz z zaistniałej na drodze sytuacji. Takie systemy najlepszej jakości oferuje marka Mio. Posiada ona w swojej ofercie kilka zestawów typu „dual”, dostępnych dla kierowców o różnych wymaganiach technicznych oraz cenowych. Poniżej można poznać różnice między nimi, aby wybrać dla siebie najbardziej odpowiedni model.

Mio MiVue C420 Dual – pierwszy „dual” w tak przystępnej cenie!

To najmłodsze dziecko rodziny Mio. Jego główna kamera posiada matrycę umożliwiającą zapis materiału wideo w rozdzielczości Full HD 1080p. Wysokiej jakości obiektyw, w połączeniu z przetwornikiem CMOS, pozwala na rejestrację obrazu w ruchu przy zapisie 30 klatek na sekundę.

Mio MiVue C420 Dual
fot. Mio

Mio MiVue C420 Dual jest wyposażony w czujnik wstrząsów – 3-osiowy G-Sensor. W przypadku, gdy na drodze dojdzie do niebezpiecznego zdarzenia, nagrywany materiał wideo zostanie automatycznie umieszczony w bezpiecznym katalogu. To uchroni go przed dalszym nadpisaniem. Rzeczywisty kąt widzenia tego wideorejestratora wynosi 135 stopni. Dzięki temu uchwycony zostanie każdy istotny fragment na drodze.

W skład zestawu MiVue C420 Dual wchodzi też oczywiście tylna kamera, która rejestruje obraz w rozdzielczości Full HD. Uchwyt kamerki przyklejamy na tylnej szybie do statycznej naklejki, która zabezpieczy szybę przed uszkodzeniem oraz umożliwi łatwy demontaż kamery. Warto też zaznaczyć, że do instalacji tylnej kamery służy 6,5-metrowy przewód, który sprawdzi się w każdym osobowym samochodzie. Tylna kamera Mio MiVue C420 Dual posiada 130-stopniowy kąt widzenia oraz jasne szkło z przesłoną f1.8. Obydwie kamery włączają się automatycznie. Wystarczy wsunąć kartę SD i podłączyć je do zasilania w samochodzie, aby rozpocząć nagrywanie wraz z uruchomieniem silnika.

TUTAJ ten nowy wideorejestrator jest dostępny w przystępnej cenie 549 zł.

Mio MiVue C588T Dual – atrakcyjny zestaw ze średniej półki

Kamera główna tego zestawu posiada sensor firmy Sony STARVIS, a matryca pozwala na zapis materiału wideo w rozdzielczości Full HD 1080p. Wysokiej jakości obiektyw w połączeniu z przetwornikiem CMOS umożliwia rejestrację pełnego szczegółów obrazu w ruchu przy zapisie 30 klatek na sekundę!

Mio MiVue C588T Dual
fot. Mio

Mio MiVueC588T Dual świetnie poradzi sobie z nocnymi nagraniami dzięki autorskiej technologii Mio Night Vision Pro. Dodatkowo 140-stopniowy kąt widzenia kamery daje gwarancję, że nie umknie jej żadne zdarzenie. Zarówno na naszym pasie, jak i na pasach przylegających oraz na tych w przeciwnym kierunku. Kamera przednia wyposażona jest w 2-calowy kolorowy wyświetlacz, który pozwala wygodnie zarządzać wszystkimi funkcjami urządzenia. Dodatkowo kamera przednia posiada moduł GPS, który uzupełnia materiał wideo o dokładne dane wystąpienia zdarzenia.

Zamiast akumulatora producent zdecydował o zainstalowaniu w tym zestawie kondensatora, który potrafi podtrzymać działanie urządzenia przez długą chwilę, mimo braku zasilania z instalacji.

Tylną kamerkę montujemy na dedykowanym aktywnym uchwycie do tylnej szyby, który przyklejamy do statycznej naklejki dbającej o to, aby nie zniszczyć szyby oraz umożliwić ewentualny demontaż kamery lub jej przesuniecie. 8 metrów przewodu zagwarantuje instalację w nawet największych samochodach, nie tylko osobowych. Kamera oferuje 130-stopniowy kąt widzenia, jasne szkło z przesłoną f1.8 i rejestracją tak jak w przypadku przedniej kamery, w rozdzielczości Full HD.

Obie kamery nagrywają podczas przejazdu oraz na postoju. Możliwe jest zastosowanie przy tym modelu zestawu zasilacza trybu parkingowego, np. Mio SmartBox, dzięki któremu wideorejestrator zamieni się w rejestrator monitorujący pojazd podczas postoju.

TUTAJ zestaw Mio MiVue C588T Dual kupisz w cenie 799 zł.

Mio MiVue 798 Dual Pro – najwyższy standard nagrań

Dla tych kierowców, którzy cenią sobie najwyższą jakość sprzętu oraz lubią wybierać produkty premium, Mio oferuje zestaw MiVue 798 Dual Pro. Kamera przednia jest wyposażona w matrycę Sony premium STARVIS CMOS, która w połączeniu z przysłoną F1.8 doskonale poradzi sobie z doświetleniem obrazu w każdych warunkach. Filmy rejestruje z prędkością wynoszącą aż 60 klatek na sekundę! Dzięki temu można uzyskać ostry obraz, nawet przy bardzo szybkiej jeździe.

Mio MiVue 798 Dual Pro
fot. Mio

Nagrywanie w rozdzielczości QHD czyli 2.8K (2560P x 1600P) daje pewność, że na filmie znajdzie się każdy, nawet najmniejszy szczegół. Rzeczywisty kąt widzenia wynosi aż 145 stopni, a dzięki temu kamera nagrywa nie tylko to, co dzieje się na drodze. Rejestruje również istotne detale na poboczu. W obydwu kamerach zestawu zastosowano autorską technologię Mio NightVision Pro, która automatycznie dostraja obraz tak, by nawet w najtrudniejszych warunkach osiągnąć perfekcyjne nagranie.

Jedną z najbardziej przydatnych funkcji Mio MiVue 798 Dual Pro jest informowanie o znajdujących się na drodze fotoradarach. Zestaw umożliwia też monitorowanie przebiegu trasy przez odcinkowy pomiar prędkości. Na ekranie pokazuje się dystans oraz czas w sekundach do zbliżającego się punktu pomiarowego. Wyświetla się również ograniczenie prędkości oraz informacja o średniej prędkości, z jaką nasz samochód przemierzał mierzony odcinek. Warto dodać, że dzięki wbudowanemu modułowi WiFi zestaw daje możliwość aktualizowania oprogramowania i synchronizowania nagranego materiału ze smartfonem w czasie rzeczywistym.

Tylną kamerą zestawu jest Mio MiVue A50. Jej 8-metrowy kabel, ze wzmocnieniem sygnału, pozwala łatwo i wygodnie zainstalować urządzenie niemal w każdym samochodzie. A jeśli Mio MiVue 798 Dual Pro podłączy się do dodatkowego zasilenia, jakim jest Smartbox, uzyskamy kolejną funkcję. W trakcie postoju możemy wybrać opcję trybu parkingowego, który aktywuje się on automatycznie. Dzieje się tak, gdy zostanie wykryty ruch, po czym plik wideo z tego zdarzenia zapisuje się „sam”.

TUTAJ zakup zestawu Mio MiVue 798 Dual Pro to koszt 1199 zł.

Mio porównanie duali
graf. Mio

Każdy znajdzie coś dla siebie

Dobór odpowiedniego zestawu kamer zależy od indywidualnych potrzeb. Osobom, które chcą posiadać zwykłe dwie kamery w aucie z powodzeniem wystarczy model 420 Dual. Jeśli zależy nam na wysokiej jakości nagrań zdecydowanie warto zainwestować w model 588T. Dla osób, które cenią sobie dodatkowe funkcje oraz idealnie czytelny obraz materiałów z kamery przedniej lub tylnej zdecydowanie polecamy 798 Dual.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News