Podobno awaryjność francuskich samochodów to mit. Pech chciał, że nowy Peugeot 308 zepsuł się w trakcie testu łosia [WIDEO]

Podobno awaryjność francuskich samochodów to mit. Pech chciał, że nowy Peugeot 308 zepsuł się w trakcie testu łosia [WIDEO]

Peugeot 308 2022

Podaj dalej

W minionym stuleciu utarło się, że francuskie samochody są awaryjne. Choć na przestrzeni lat ich niezawodność uległa znaczącej poprawie, to ten stereotyp, co jakiś czas jest powtarzany. Miłośnicy lub sprzedawcy francuskich marek uznają to za nieuczciwe, ale pech chciał, że wstydliwą wpadkę zaliczył niedawny nowy Peugeot 308. Auto zepsuło się w trakcie słynnego testu łosia.

O teście łosia głośno zrobiło się w 1997 r., gdy dziennikarz szwedzkiego magazynu Teknikens Värld podczas slalomu z dużą prędkością dachował Mercedesem Klasą A. To skłoniło Mercedesa do natychmiastowego zawieszenia sprzedaży, zmasowanej akcji serwisowej i przebudowania egzemplarzy w produkcji. Konieczne było zwiększenie kosztów projektu, bo inżynierowie zmodyfikowali zawieszenie i dodali system ESC (stabilizacja toru jazdy).

To nie był udany dzień

Obecnie popularnym źródłem testów łosia nowych aut jest hiszpański magazyn km77, który publikuje rezultaty na swoim YouTube. Ostatnio na sprawdzian wzięto Peugeota 308 najnowszej generacji. Hybryda plug-in z pakietem GT miała zapewnić splendor francuskiej marce. Niestety w jednym z przejazdów przy 73 km/h doszło do awarii systemu EPS. Wyłączenie i ponowne włączenie samochodu załatwiło sprawę, ale to nie był koniec problemów.

Już w następnej próbie w Peugeocie 308 padło wspomaganie kierownicy. Szczęśliwie do dyspozycji podstawiono drugi egzemplarz 308-ki z topowymi oponami letnimi Michelin Primacy 4 w rozmiarze 225/40 R18. Niestety nawet one nie pomogły na ociężałość zelektryfikowanego hatchbacka. Najwyższa prędkość na wejściu, z jaką udało się czysto przejechać test łosia wyniosła tylko 72 km/h. To spory ubytek, bo poprzednia generacja dawała radę przy 82 km/h. Mimo wyniku km77 zwróciło uwagę, że 308-ka sprawia wrażenie bezpiecznej i łatwej w prowadzeniu.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News