Koncern PKN ORLEN podał znakomite informacje dla wszystkich kierowców, którzy korzystają z jego sieci stacji paliw. Okazuje się, że oferta jest teraz dużo lepsza niż u konkurencji. Dotyczy to nie tylko stacji narodowego giganta na terenie Polski, ale i w innych krajach.
Na stacjach Orlenu rzeczy są dobre, bo polskie
Wbrew pozorom diesel, benzyna i LPG to nie jedyne produkty, które zapewniają przychody stacjom paliw. To także cała gama produktów pozapaliwowych, na których zarabia się czasem więcej niż na paliwie! Kawę, hot-doga, ale i inne produkty kupuje coraz więcej osób. Jednak PKN ORLEN na tym polu może pochwalić się czymś wyjątkowym, co szczególnie spodoba się polskim kierowcom.
Okazuje się, że na stacjach z „orzełkiem” aż 85 proc. produktów pozapaliwowych powstało w Polsce. To wspaniałe informacje dla kierowców z naszego kraju, dla których coraz ważniejsze jest wspieranie rodzimych przedsiębiorstw. Z tego względu już od 2018 r. PKN ORLEN przeprowadził kilka kampanii promujących stawianie na polskich dostawców. Sieć ponad 1800 stacji okazało się szansą dla wielu małych firm, które mogły wyjść poza lokalny rynek.
Jesteśmy firmą globalną, ponad połowa przychodów Grupy ORLEN pochodzi z zagranicy, jednak konsekwentnie rozszerzamy współpracę z ponad 170 polskimi dostawcami. To często lokalne, rodzinne firmy, które dzięki partnerstwu z silną siecią mogą stabilnie się rozwijać #WspieramyPolskę pic.twitter.com/5sv13RDpuj
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) June 17, 2022
Polacy wręcz tego oczekują
O tym jak ważne jest to Polaków świadczy badanie instytutu Kantar. Wynika z niego, że aż 75 proc. rodaków uważa, że państwowi giganci powinni aktywnie wspierać polskich producentów. Z tego samego badania dowiadujemy się zresztą, że aż dla 90 proc. Polaków decydujące przy zakupie może być to, czy produkt pochodzi z Polski.
Z kolei nawet mali dostawcy dostali szansę wejścia nie tylko na ogólnokrajowy rynek, ale i międzynarodowy. Polskie produkty cieszą się bowiem popularnością także na zagranicznych stacjach PKN ORLEN. Co ciekawe, w Niemczech 75 proc. sprzedaży wśród płynów do spryskiwaczy stanowi produkt Orlen OIL. Lubiane są tam też polskie soki czy lody. W Czechach i na Słowacji niemal 30 proc. sprzedaży to towary polskiej produkcji. Na Litwie ten odsetek sięga 20 proc.