PILNE: Wyciekły zdjęcia nowej Toyoty Corolli! Kierowcy oszaleją na jej punkcie. Zapowiada się wielki hit

PILNE: Wyciekły zdjęcia nowej Toyoty Corolli! Kierowcy oszaleją na jej punkcie. Zapowiada się wielki hit

Toyota GR Corolla – teaser

Podaj dalej

Toyota oficjalnie ogłosiła plany wprowadzenia najnowszej wersji legendarnego modelu Corolli. Tym razem będzie to naprawdę szalona wersja z rodziny Gazoo Racing (GR). Premierę zaplanowano na 31 marca o godz. 15:30 czasu polskiego.

Niby nie wiadomo o co chodzi, ale to musi być GR Corolla

Choć projekt owiany jest tajemnicą, to nikt nie ma wątpliwości, że będzie to Toyota GR Corolla. Będzie to większy odpowiednik uwielbianej w Europie Toyoty GR Yaris – hot hatcha z napędem na 4 koła. Wielu kierowców było rozczarowanych faktem, że GR Yaris nie trafił do Stanów Zjednoczonych. Japoński producent przygotował dla nich jednak model, który prawdopodobnie nie pojawi się w Europie, czyli GR Corollę.

Kup teraz – opony w mega promocji! 

Jak widać na ujawnionych zdjęciach prezentujących wybrane detale auta, Corollę z przedrostkiem GR poddano agresywnej metamorfozie. Hatchback ma sportowe przednie błotniki z błyszczącymi czarnymi otworami wentylacyjnymi. Widnieje tam oczywiście emblemat GR, aby nikt nie miał wątpliwości, że to auto o wysokich osiągach.

Napęd na 4 koła jest już przesądzony

Na ujawnionym filmie można dostrzec też alufelgę, pod którą skrywany jest słusznych rozmiarów, wydajny układ hamulcowy. Taki kit nie montuje się do pojazdów z jedynie sportowym pakietem stylistycznym. O tym, że będzie to rajdowa zabawka dowiadujemy się ze zdjęcia listwy progowej z wytłoczonym napisem GR-Four. To oznaczenia napędu na 4 koła, który opracowano dla Toyoty GR Yaris.

W sportowej „yarisce” ów napęd oferuje trzy różne tryby, znane jako normalny, sportowy i torowy. Tryb normalny ma rozdział mocy 60 (przód) do 40 (tył), podczas gdy tryb Sport wysyła 70% mocy na tył. Dzięki temu auto wchodzi w charakterystykę pojazdu tylnonapędowego, czyli łatwiejszego wprawiania go w nadsterowność. Z kolei tryb Track rozdziela moment obrotowy po równo na przednią i tylną oś. Ta opcja opisywana jest jako „nadająca się do szybkiej jazdy w każdych warunkach drogowych”.

Ile mocy?

Napęd na wszystkie koła to nie jedyna rzecz, którą prawdopodobnie przeniesiono wprost z GR Yarisa. Oba modele mają również dzielić turbodoładowany trzycylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra. Standardowo wytwarza on 261 KM mocy i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy. Elektroniczny ogranicznik prędkości blokuje napędzanie GR Yarisa po osiągnięciu 230 km/h. Być może w Corolli będzie podobnie.

Toyota GR Corolla - napęd GR Four
fot. Toyota Gazoo Racing

Jednak dostępna w Japonii limitowana edycja GRMN Yaris udowadnia, że ta jednostka napędowa ma pewne bezpieczne rezerwy mocy. W specjalnej odsłonie jednostkę wystrojno na 272 KM i 390 Nm. Niezależni tunerzy bez problemu osiągają z kolei moc powyżej 300 KM. Niezależnie od tego, na jaką specyfikację zdecydował się japoński producent, Toyota GR Corolla zapowiada się na wielki hit entuzjastów sportowych samochodów.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News